Egy fa asztalon egy kávézsákból kiborultak a kávébabok, amelyekből valaki egy szívecske habos kávét már lefőzött egy fakanál mellett

A kávézás sokak számára már-már rituálé, szakértők szerint azonban a legtöbb ember egész egyszerűen rosszul csinálja. Ha hosszú ideje úgy érzed, hogy semmilyen serkentő hatása nincs a frissítő italnak, akkor sajnáljuk, de te is közéjük tartozol. Aggodalomra semmi ok, a CNBC felkeresett egy kávé szakértőt, aki elmondta, hogyan hozhatod ki a legtöbbet a reggeli „szeánszodból".



Türelem!

Megértjük, ha egy csésze friss kávé gondolata az egyetlen motivációd arra, hogy reggelente nagy nehezen kimássz az ágyadból, de ha közvetlenül az ébredés után döntöd le a frissítőt, akkor bizony tompíthatod a szervezeted természetes energiaszintjét.

Számos kutatás rámutatott, hogy a legjobb az, ha a napindító kávét ébredés után 60-90 perccel fogyasztjuk el. Ennek az az oka, hogy a korán bevitt koffein megzavarja a kortizol termelését. Ez az a hormon, amely jelzi a szervezetnek, hogy legyen éber és tettrekész. A legtöbben egyfajta stressz hormonként ismerik.

Az emberek szinte szolgai módon, mint egy függő isszák a reggeli kávéjukat. Sokkal jobban járunk azzal, ha megvárjuk, hogy a kortizolszintünk természetes módos elérje a maximumot, és amikor elkezd lecsökkenni, csak akkor vigyük be az első adag koffeint a kávé segítségével a szervezetünkbe

-mondta Daniel Pink menedzsment- és viselkedéstudományi szakértő.

A megfelelő alapanyagok

Tudtad, hogy a kávébabok koffeinszintje függ a pörkölésüktől? Minél sötétebbre, barnábbra pörkölnek egy kávébabot, annál kevesebb lesz benne a koffein. Éppen ezért Mike Balderrama, a Counter Culture Coffee kávépörkölő társaság szakértője azt javasolja, hogy egy lágyabb pörkölésű kávét válassz, ha lomhának, fáradékonynak érzed magad.

Arra is fontos figyelni, hogy melyik kávénak van éppen szezonja, hogy a legjobb ízt és koffeintartalmat érjük el.

Érdekes módon Balderrama szerint a tökéletes főzet sokkal jobban függ a felhasznált víztől, mint magától a kávébabtól.

Egy csésze kávé több mint 98 százaléka víz – tehát ha rossz a víz, akkor rossz lesz a kávé

-mondta.

Azt javasolja, hogy lehetőségeinkhez mérten mindig szűrt vízzel készítsük a kávét. Véleménye szerint a tiszta víz nagyságrendekkel javítja a minőséget.

Próbáld ki a kávészundit!

A kávézás és a szunyókálás önmagukban is a világ legjobb dolgai közé tartoznak, de ha egyesítjük őket, akár még a világot is megválthatjuk. Angliában és Japánban végzett tanulmányok megállapították, hogy ha közvetlenül egy gyors, nappali, maximum 20 perces szundi előtt iszunk egy kávét, akkor ébredés után sokkal jobban tudunk koncentrálni a munkára, mintha csak simán innánk egy kávét, vagy egyszerűen aludnánk egy gyorsat. Az elmélet mögötti tudomány egyszerű:

Daniel Pink a kávészundikra esküszik. A kortizolszint jellemzően délután kettő és négy óra között csökken le, így ezt az intervallumot ajánlja a „tudományos pihenésre". Persze ez sokak számára kivitelezhetetlen, ezért azt is hozzátette, hogy egy hosszú munkanap után is tökéletes energiabombát adhat, ha a nap folyamán még sok teendőnk van.

Minden bizonnyal az összes tipp közül a legnehezebb az lesz, hogy reggelente kibírjunk 60 percet kávé nélkül, de a szakértők szerint egyértelműen megéri ez az óriási áldozat. Sok sikert mindenkinek!

The Conversation

Ne hagyd ki!