A meglévő szerződésekre a hirtelen keresletnövekedés idén aligha lesz majd befolyással, a tulajdonosok ugyanis a közelmúltban átélték azt, milyen, amikor a bérlő hirtelen felmond és kiesik egy biztosnak hitt bevételük.


Ha nem lesz negyedik hullám

Amennyiben szeptembertől ténylegesen jelenléti oktatás lesz az egyetemeken, főiskolákon, akkor a meglóduló kereslet egyik hétről a másikra jelentős áremelkedést hozhat az albérletpiacon. A bérlemények ára a két évvel ezelőtti szintet is elérheti augusztus végére, de ez sok tényezőtől függ. Akinek van megbízható albérlője, annak hiba volna felülni a trendre és hirtelen nagyot emelni, mert egy esetleges újabb járványhullám a visszájára fordíthatja a folyamatokat.

Július második felében kihirdették a felvételi ponthatárokat, így a megszokott módon diákok tízezrei keresnek az elkövetkező hetekben albérletet az egyetemvárosokban. Az elmúlt évekhez képest viszont óriási különbség, hogy mellettük a járvány idejére hazaköltöző, most visszatérő hallgatóknak is lakás után kell nézniük, ami miatt rekordszámú érdeklődő jelenhet meg a piacon.

Gadanecz Zoltán, a GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa szerint, az albérletkeresők azonnal foglalózni szeretnének majd, a főbérlők pedig meg fogják érezni a kereslet robbanást és értelemszerűen árat emelnek. Ez tavaly augusztushoz képest biztosan előidéz egy 15 százalékos növekedést, de akár a két évvel ezelőtti szintre is eljuthatunk. Sok mindentől függhet hol áll meg az áremelkedés, de ha a diákok megindulnak, életszerű lehet ez a forgatókönyv is.

The Conversation

Friss

Fotó:Shutterstock

Orbán Viktor elmondta, mikor és hogyan kapnak vissza 600 milliárdot a családok

Az oltás működik, Magyarország működik – mondta a kormányfő az Országgyűlés őszi ülésszakának megnyitásaként. A miniszterelnök több fontos intézkedést is bejelentett, ezeket foglaljuk össze.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:Lounge Group

Két marketingmegoldás, ami még a szakmai guruk elismerését is kivívta

Az elmúlt másfél év legjobb szakmai megoldásának nevezték a Coca Cola és a Burger King egy-egy aktivitását a jövő heti budapesti Marketing Summitra készülő vállalati és ügynökségi vezetők. Újfent bebizonyosodott, hogy az önazonos reklám az, ami igazán hatásos.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Photo by Dan Gold on Unsplash

Itt a lista, ezek az élelmiszerek drágultak nagyon sokat

Mutatjuk, mi mennyibe kerül most.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!