Az Aldi tapad a Pennyre a kereskedelmi láncok versenyében

Kis híján beérte a magyar Aldi a Pennyt, az előbbi boltlánc tavalyi forgalma 315 milliárd forint volt, az utóbbié 322 milliárd forintot tett ki. Egy évvel korábban még 15 milliárd forint volt a különbség, akkor is a Penny javára. Mindkét diszkontlánc nyeresége csökkent, írja a napi.hu.

A több mint 220 üzletből álló hálózattal rendelkező Penny nettó árbevétele megközelítette a 322 milliárd forintot, ami 5 százalékos növekedésnek felel meg. A boltlánc adózott eredménye ugyanakkor csökkent: 7 százalékkal, 4,4 milliárd forintra.

A 2020-ban még 300 milliárd alatti forgalmat bonyolító Aldi 2021-ban növekedni tudott. A 150 boltból álló hálózatot működtető cég nettó forgalma meghaladta a 315 milliárd forintot, ez pedig 8 százalékos többletet takar. A magyar Aldi adózott eredménye bőt 20 százalékkal csökkent, de így is meghaladta a 8,5 milliárd forintot.

A kiskereskedelmi láncok 2020-as ranglistájának élén álló Lidl nem a naptári évnek megfelelő üzleti évvel számol, így a cég eredményei csak 1-2 hónap múlva lesznek elérhetőek.

The Conversation

Ne hagyd ki!