Nyögvenyelős évkezdés a világ legértékesebb vállalatánál
Fotó: Shutterstock

Nyögvenyelős évkezdés a világ legértékesebb vállalatánál

Már a második egymást követő évben az Apple a világ legértékesebb márkája a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat 2025-ös Global 500 ranglistája alapján.


Az Apple márka értéke egy év alatt 11 százalékkal, 574,5 milliárd dollárra nőtt. Igaz, ehhez érdemes azt is hozzátenni, hogy 20025 nem indult jól: augusztus eleje óta nem látott szintre zuhant vissza a cég papírjainak értéke a múlt csütörtöki tőzsdei kereskedési nap végére, miután több egybehangzó riport és piacelemzés is arról számolt be, hogy a vállalat iPhone-eladásai jelentős mértékben visszaestek Kínában, mely a gyártó második legnagyobb piacának számít az Egyesült Államok után. Az Apple ugyan ezzel még így is a világ legértékesebb vállalata, de a hwsw.hu szakportál megjegyzi: a cég részvényárfolyama mostanra a decemberi csúcshoz képest 12%-kal esett vissza, az év első heteiben pedig a hét legnagyobb technológiai cég papírjaihoz képest a legrosszabbul teljesített a tőzsdén.

A rangsorban a második helyet ismét a Microsoft szerezte meg, amely 35 százalékkal 461,1 milliárd dollárra növelte értékét. A harmadik a Google, amelynek márkaértéke 24 százalékkal, 413 milliárd dollárra emelkedett. a negyedik az Amazon lett 15 százalékos növekedéssel, 356,4 milliárd dollárra. Az ötödik helyre a Walmart márka került, értéke erőteljesen, 42 százakkal 137,2 milliárd dollárra ugrott.

A tíz legértékesebb márka közé tartozik még a Samsung (110,6 milliárd dollár), a TikTok (105,8 milliárd dollár), a Facebook (91,5 milliárd dollár), az Nvidia (87,9 milliárd dollár) és a kínai State Grid Corporation. (85,6 milliárd dollár).

  • A Deutsche Telekom a legértékesebb európai márka, az összesített rangsorban a 11. helyet szerezte meg (+16 százalék, 85,3 milliárd dollár).
  • A japán márkák közül a Toyota végzett az élen, a 18. helyet szerezte meg 64,7 milliárd dollárral, ami 23 százalékos márkaérték növekedést jelent.
  • A 20-as listát a kínai Moutai zárja, a szeszipari vállalat márkaértéke 17 százalékkal, 58,4 milliárd dollárra emelkedett.

Az első ötszázban 193 amerikai márka található, ők adják az ötszáz cég együttes márkaértékének több mint a felét. Kínát 69, Németországot 27 márka képviseli a rangsorban, ami az összérték 15, illetve 6 százaléka. A Brand Finance szerint a világ 500 legértékesebb márkájának összértéke az elmúlt egy évben 10 százalékkal, csaknem 9500 milliárd dollárra nőtt. (MTI)


Ne hagyd ki!