A Bard a Google mesterséges intelligenciája. Arról kérdezték a felhasználók, melyik mobilos operációs rendszert tartja jobbnak: a Google Androidját, vagy az Apple iOS-ét. Kínos válasz adott a program.
Jobbnak tartja a Bard az Apple iOS-ét, mint a saját rendszerüket, az Androidot
Több országban – például Magyarországon sem – egyelőre nem érthető el a Google saját fejlesztésű mesterséges intelligenciája, a Bard. Ettől a programtól kérdezték meg felhasználók, melyik mobilos operációs rendszert tartja jobbnak: a Google fejlesztését, vagyis az Androidot, esetleg az Apple iOS-ét.
A Bard pro-kontra érveket sorakoztatott fel mindkét operációs rendszer mellett. Az Android oldalán például olyan kedvező tulajdonságokat sorolt, mint a testreszabhatósága, valamint a szabadabb adatkezelése. Az iOS-szel kapcsolatban pedig egyebek mellett a sebességét és a stabilitását említette. Azonban amikor választania kellett a kettő közül, az utóbbira tette le a voksát a cége saját fejlesztése helyett.
Az Apple Insider a Bard választását azzal magyarázta, hogy az MI mögött álló nagy nyelvi modell olyan forrásokból állította össze a válaszát, amelyek az Apple rendszerét preferálták.
Ügyfélcsábításban erősebb az Apple, mint a Google
A napokban tette közzé friss jelentését a Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) kutatócég. A felmérésükből kiderül, az első iPhone mobilkészüléküket vásárlók 14 százaléka Android operációs rendszert használó készülékről váltott iOS-esre az Egyesült Államokban az elmúlt 12 hónapban. Ezzel szemben az újdonsült androidos felhasználók csupán 4 százalékának volt az előző mobilja almás.
A százalékos érékek félrevezetők lehetnek az operációs rendszerek piaci részesedésének ismerete nélkül. Viszont a Statista adatai alapján 2020 májusa óta az amerikai piacon vezetőnek számító, Apple-fejlesztésű iOS 53,1 százalékos részesedést tudhat magáénak, a Google érdekeltségébe tartozó Android pedig 46,46 százalékot.
Azonban az iOS és az Android felhasználóiról egyaránt elmondható, hogy kiemelkedő a márkahűségük. Több mint 90 százalékuk ragaszkodik a korábban használt operációs rendszeréhez egy új telefon megvásárlásakor. Igaz, a felmérés szerint az iOS-esek arányaiban 3 százalékkal többen, mint az androidosok.
Megújul az Android logója
A napokban kezdődött az a folyamat, mely célja az Android márkaidentitásának megváltoztatása. Hasonlóan nagy átalakításra eddig nem volt példa a cég nagyjából másfél évtizedes történetében. Ennek részeként a mobilos operációs rendszeréről ismert vállalat piktogramjának minden elemét átalakítják.
A cég anyavállalata, a Google, például az "Android" nevet mostantól csupa nagybetűvel fogja írni a logóban, de ezzel párhuzamosan lecserélik a hagyományos betűtípust is. Emellett a név eredetére utaló zöld robotfejet is modernizálják. Az eddigi kétdimenziós alak háromdimenziós hatást kap, így megváltoznak a színtónusai is.
A megváltozott logót ezen a linken nézheted meg.