Dobó István, az Equilor Wealth Office igazgatója

Dobó István, az Equilor Wealth Office igazgatója

Fotó: Equilor

Csapatban játszanak a hozamvadászok

Ha nem érünk rá befektetéseinkkel foglalkozni, a feladatot bízzuk szakértőkre. De privátbankárra vagy portfóliókezelőre? Dobó István, az Equilor Wealth Office igazgatója segít.


​Világunk egyre jobban digitalizálódik. A befektetési szolgáltatások is?

A digitalizáció mára alapkövetelmény, amit jó dolognak tartok, de több területen, így a befektetések terén is hosszútávon megmaradhat a személyes kiszolgálás varázsa. Gondoljunk csak bele! Ahány ügyfél, annyi féle befektetői habitus és cél, megannyi elképzelés. A wealth office és privátbanki szektorban nem szerencsés az ügyfeleket különböző „dobozokba” sorolni, hiszen akkor senki sem érzi igazán komfortosan magát. Melyik vagyonos ügyfél helyezne bizalmat egy online felületbe, egy rutinos, több évtizedes tapasztalattal rendelkező, személyre szabott megoldásokat kínáló befektetési tanácsadó helyett?

​Mit vár el ma egy befektető a pénzét kezelő szolgáltatóktól?

Nem lehet egységes elvárásokat megfogalmazni. A fiatalabb generáció digitálisan nagyon aktív és hozzá van szokva, hogy akár a kockázatosabb termékek piacán is bármit elérhet. Az idősebb vagyonos generáció stabil, hosszú távú megtakarításokban gondolkodik, sok esetben a generációváltás foglalkoztatja és kerüli a kockázatot. Ők emiatt sokszor az egyedi kötvényeket preferálják. Mindkét generáció fontosnak tartja, hogy egyeztetni tudjon tanácsadójával a gazdasági kilátásokról és a befektetési irányokról.

​A sok különböző igényt hogyan lehet egyszerre kielégíteni?

Dob\u00f3 Istv\u00e1n, az Equilor Wealth Office igazgat\u00f3ja

Dobó István, az Equilor Wealth Office igazgatója

Fotó: Equilor

Erre találták ki a porfóliókezelési, vagy wealth office szolgáltatást, utóbbit hazánkban az Equilor Alapkezelő vezette be. A hagyományos privátbankokban a befektetők tanácsokat kapnak arról, hol és hogyan érdemes megforgatni a pénzüket, ám a döntést nekik kell meghozniuk. Az Equilor Wealth Office esetében ezt a terhet levesszük a vállukról. Együtt határozzuk meg a befektetési politikát, majd szakértő csapatunk ennek megfelelően - egy eredményorientált modellben - kezeli a megtakarításokat.

​Van különbség a befektetési eszközök kínálatában?

A private banking szolgáltatók fókuszában sokszor csak saját termékeik vannak, vagy zömében ezeket kínálják, csakhogy ezek nem mindig elégítenek ki minden befektetői igényt. Az információs szupersztrádának köszönhetően ma már a világ bármelyik sarkában üzletelhetünk. Miért ne nyitnánk ki a világot a magyar befektetők előtt is? Arról nem is beszélve, hogy igazán jó portfoliókezelési megoldást csak teljes körű eléréssel lehet megvalósítani.

​Ehhez nagyon kell pörögniük a tanácsadóknak. Hogyan tudnak megbirkózni a feladattal?

A privátbanki modellben 70-100 ügyfél kellene, hogy jusson egy tanácsadóra, ám ez a szám a valóságban átlagosan 140 körül van. Ha kínálkozik egy kitűnő befektetési lehetőség, ennyi embert személyesen értesíteni és megvitatni vele, szinte lehetetlen. Nálunk az értékpapír számla felett kapott tranzakciós mandátumnak köszönhetően gyorsabban tudunk reagálni, különösen azért, mert a befektetési döntéseket a portfóliókezelő csapatunk hozza meg. Így nem csak a gyorsaságban lehet elsőbbségünk, hanem egyetlen tanácsadó ajánlása helyett, kollektív szemlélet érvényesül és a maximum 30-50 partnerrel foglalkozó wealth office tanácsadó kapacitás többlete következtében, valódi aktív bizalmi kapcsolatrendszert tud működtetni.

​Mekkora befektetés kell ahhoz, hogy valaki a wealth office szolgáltatást igénybevehesse?

A szakmailag indokolt diverzifikációhoz minimum 400 millió forintos tőke szükséges.

​Miért érdeke a portfoliókezelőnek, hogy én, mint ügyfél a lehető legjobban járjak? Kifizetődő ez a politika a szolgáltatónak is?

A Wealth Office célja a sikerdíj, annak az alapja pedig az elért hozam. Tehát nem a termékértékesítés, hanem az elért eredmény számít.

Ne hagyd ki!