A hazai autóállomány átlagéletkora 15,5 év. A régi és nem túl értékes autók sokasága pedig megmagyarázza, miért csak minden ötödik gépjárműre van kötve casco biztosítás Magyarországon. Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) azonban arra figyelmeztet, hogy mind a lopáskárokra, mind az elemi vagy a saját hibából adódó töréskárokra csakis ez a biztosítás nyújthat kielégítő fedezetet.
Az MNB friss biztosítói adatsora szerint 2023 második negyedévében a biztosítók 1.016.925 casco szerződést kezeltek, 1,2 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A casco állományhoz tartozó átlagos éves díj elérte a 161 ezer forintot, ami 22 százalékkal magasabb az egy évvel korábbi 133 500 forintos értéknél – írja honlapján közzétett közleményében a FBAMSZ.
Ezt is olvasd el! Kié a felelősség, ha elütsz egy vadat? Változtak a szabályok!
Az emelkedés elsődleges oka, hogy mind az alkatrészárak, mind a szervizekben alkalmazott rezsióradíjak lendületesen emelkedtek ebben az időszakban, miközben az autók egyre korszerűbb műszaki megoldásai és a gazdagabb szériafelszereltség szintén felfelé téríti az átlagdíj mértékét
– véli Papp Lajos, a Szövetség elnöke, aki szerint az elmúlt év díjemelése csupán a mindenhol megjelenő inflációt követte.
Ez is érdekes lehet számodra: Ellopták a kocsidat? Fizet-e a casco?
Továbbá a Szövetség szerint a 8-10 éves kocsik értéke még akkora, hogy ezekre mindenképp célszerű cascot kötni, hogy egy esetleges káresemény után kielégítő biztosítási összeget kapjon a tulajdonos. Aki pedig sokkalja a megnövekedett díjösszeget, az alábbi három módszerrel egyszerűen kedvezményekben részesülhet a cascoja éves díját illetően:
- Együttkötési kedvezmény: casco és kötelező biztosítás egy biztosítónál való megkötése;
- Díjösszehasonlítás alkusz közreműködésével;
- Éves díj elektronikus úton történő fizetése.