TikTok logó áthúzva, miután lenyomta a Duolingo
Fotó: Pixabay

A nyelvoktatás bejött, most a matekkal próbálkozik a Duolingo

Érdekes módon a népszerű nyelvtanulási alkalmazás, a Duolingo vezérigazgatója nem az oktatási applikációkat, hanem a TikTok-hoz és az Instagram-hoz hasonló ingyenes appokat tekinti riválisainak. Luis von Ahn úgy véli, a matematika segítségével átcsábíthatja az említett platformok felhasználóit.


Hódító app

A Duolingo korunk egyik legnépszerűbb és legnagyobb nyelvtanulási applikációja, amelyet a világon már 500 millióan töltöttek le, és több mint 40 millió aktív havi felhasználóval rendelkezik. Az alkalmazás különlegessége abban rejlik, hogy minden kurzus a felhasználókra van szabva, még ha ezt elsőre nem is veszi észre mindenki. A szoftver algoritmusa felméri, hogyan teljesítenek az emberek, az adatok alapján pedig olyan kérdésekkel bombázza a „diákokat", amelyekre valószínűleg 80 százalékos pontossággal tudnak válaszolni. Ezáltal sikerélményük lesz, és nem megy el a kedvük a tanulástól. Az app figyelembe veszi azt is, hogy milyen anyanyelvű ember milyen idegen nyelvet szeretne tanulni, ami alapján meghatározza, hogy az adott egyén számára mi a legmegfelelőbb módja az új nyelv elsajátításának.

Ahhoz, hogy fizikai iskolákat építsünk világszerte, milliárdokra lenne szükségünk, viszont az okostelefonok segítségével elérhetjük az emberi ség kétharmadát. De az okostelefonokkal az a probléma, hogy kétélű fegyver – olyan figyelemelterelő dolgok is találhatók rajtuk, mint példáula TikTok. Beépíthetnénk olyan dolgokat, amelyeknek nincs oktatási értékük, hogy jobban bevonzzuk az embereket, de úgy döntöttünk, hogy nem követjük ezt az utat. Azért kezdtük a nyelvtanulással, mert világszerte óriási igény mutatkozott az angol nyelv oktatására, ami potenciálisan növelheti a bevételeket, de mindig is szerettünk volna más dolgokat is tanítani

-vezette fel az új fejlesztés bemutatását Luis von Ahn.

Középpontban a fiatalok

Luis von Ahn a napokban bejelentette, hogy 2022-ben egy új applikációt dobnak a piacra. Az app működése tükrözni fogja a Duolingo-ét, annyi különbséggel, hogy általános iskolai matematikát lehet majd rajta tanulni. Bár a Duolingo sikerei figyelemre méltóak, a nyelvoktatásról a matematikára való átállás koránt sem lesz egyszerű. Egyrészt azért, mert a matektanulás teljesen más alapokra épít, másrészt pedig azért, mert a célközönség főleg gyerekekből áll. A szakértők szerint a legjobb eredményt azzal lehet elérni, ha az app szórakoztató, rövid és játékos feladatokba csomagolja a matematikát.

Mindezek mellett a piacon már működnek sikeres, jól bejáratott matekappok, ilyen például a Mathletics és a HegartyMaths is, de a kínai fejlesztők is komoly kihívást jelentenek. Ezek az appok jellemzően először iskoláknak értékesítik a szoftvereiket, és csak a későbbiekben teszik ingyenesen elérhetővé a diákoknak. Luis von Ahn elmondta, hogy még nem döntötték el, milyen üzletpolitikát kövessenek, de annyi biztos, hogy az új platformjuk is ingyenes lesz.

A Duolingo felhasználóinak csupán öt százaléka fizet elő a prémium szolgáltatásokra, ami a cég bevételeinek 75 százalékáért felel. A maradék 25 százalék hirdetésekből folyik be. Von Ahn azt is hozzáette, hogy a befektetők és egyes kollégák is kritizálták az ingyenes vonalat, de véleménye szerint pontosan emiatt lett sikeres a Duolingo. Ráadásul morálisan is helytállónak találja.

Egy szegény országból, Guatemalából származom, és láttam a különbséget azok között, akik a legjobb oktatásban részesültek, és azok között, akik nem tudtak írni és olvasni sem, ezért valami olyat akartam létrehozni, amellyel mindenki hozzáférhet az oktatáshoz. 2021-ben mindenkinek magasszintű oktatásban kellene részesülnie. Több évtizedes munka áll még előttünk, de én erre szentelem az időmet.

-mondta az alapító-vezérigazgató.

Ne hagyd ki!