A Google a YouTube-on is felvette a harcot a reklámblokkolók ellen
Fotó: Shutterstock

Nehezítheti az AdBlocker használatát a Chrome

A Google régóra harcol a reklámblokkolók - például az AdBlocker - ellen a YouTube videós portálon. A napokban pedig olyan fejlesztést jelentettek be, amely a Chrome webböngészőben is megnehezíti az ilyen programok használatát.


A Chrome-ban is nehezíti az AdBlocker használatát a Google

A Google az elmúlt hetekben terjesztette ki a YouTube-on az egész világra a reklámblokkoló bővítmények tiltását. Most pedig úgy tűnik, a Google Chrome webböngészőben is hasonló sorsra juthatnak az AdBlockerhez hasonló programok.

APCFórum szerint éppen zajlik a Chrome átállása Manifest V2-ről V3-ra. Ez a felhasználóknak leginkább azért fontos, mert gyorsabb lehet a böngészés, de jócskán szűkülhetnek a weboldalak működésébe beavatkozó bővítmények lehetőségei.

Például a jövő nyártól igen valószínű, hogy a weboldalak könnyebben elrejthetik a tartalmaikat a felhasználók elől, amennyiben azok nem kapcsolják ki az AdBlockert.

A Leet megjegyzi, a szigorítást leginkább az indokolja, hogy a reklámblokkolók miatt reklámbevételektől eshet el a Google. Emellett a reklámok segíthetik átterelni a felhasználókat a cégóriás fizetős, de reklámmentes szolgáltatásaira.

Magyarországon is elindult a fizetős, de reklámmentes Facebook

Egyébként már szeptemberben tudni lehetett, hogy reklámmentességet kínáló prémium előfizetéses modellt indíthat a Meta a Facebookon és az Instagramon. Az előbbinél a hirdetésmentes szolgáltatás néhány napja indult Magyarországon.

A Meta tájékoztatása alapján a fizetős verziót az európai uniós szabályozás miatt voltak kénytelenek bevezetni.

A közösségi oldal fizetős, reklámmentes szolgáltatása havonta 10 euróba került, vagyis nagyjából 3800 forintot kell érte fizetni manapság. Tehát a forintösszeg az áremeléseken túl az euró-forint árfolyamtól is függ. Azonban, ha valaki mobilos alkalmazásból fizet a hirdetésmentes változatért, az ára a jutalékok miatt 13 euróra, azaz nagyjából 4800 forintra emelkedik.

A reklámok hiánya mellett a fizetős csomag másik előnye, hogy az előfizetők kikerülnek a profilozás alól. Vagyis többé nem gyűjt a Meta adatokat róluk azért, hogy aztán célzott reklámokkal szórhassa meg őket.

Azonban előfordulhat, hogy a Facebook és az Instagram is meg fogja próbálni átterelni a felhasználókat a cég előfizetéses szolgáltatásra. Például úgy, hogy megnövelik az ingyenes modellen futó reklámok mennyiségét.


Ne hagyd ki!