Mutatjuk, mennyibe kerül, és milyen előnyökkel jár
Fotó: Shutterstock

Nálunk is elindult a fizetős Facebook

Minden magyar felhasználójának felajánlja a Meta a napokban, hogy az ingyenes Facebookról váltson a közösségi oldal fizetős verziójára. Ugyan az új szolgáltatásnak vannak előnyei, kérdéses, hány ember fogja választani az meglehetősen drága opciót.


Magyarországon is elindult a fizetős Facebook

Először szeptember elején írtunk róla, hogy reklámmentességet kínáló prémium előfizetéses modellt indíthat a Meta a Facebookon és az Instagramon. Az előbbinél a hirdetésmentes szolgáltatás ezen a héten indult Magyarországon.

A Meta tájékoztatása alapján a HVG megjegyzi, a fizetős verziót az európai uniós szabályozás miatt voltak kénytelenek bevezetni. Ezt a vállalat abban a felbukkanó, tájékoztató ablakban is kiemeli, amellyel a Facebookra belépve találkoznak a magyar felhasználók a napokban.

A közösségi oldal fizetős, reklámmentes szolgáltatása havonta 10 euróba, vagyis jelenlegi árfolyamon 3787 forintba kerül. Tehát a forintösszeg az áremeléseken túl az euró-forint árfolyamtól is függ. Azonban, ha valaki mobilos alkalmazásból fizet a hirdetésmentes változatért, az ára a jutalékok miatt 13 euróra, azaz nagyjából 4800 forintra emelkedik.

A reklámok hiánya mellett a fizetős csomag másik előnye, hogy az előfizetők kikerülnek a profilozás alól. Vagyis többé nem gyűjt a Meta adatokat róluk azért, hogy aztán célzott reklámokkal szórhassa meg őket.

Azonban előfordulhat, hogy a Facebook és az Instagram is meg fogja próbálni átterelni a felhasználókat a cég előfizetéses szolgáltatásra. Például úgy, hogy megnövelik az ingyenes modellen futó reklámok mennyiségét.

A korábbiaktól nagyobb védelmet biztosít a gyerekeknek a Meta a platformjain

Egyébként a Meta azt is bejelentette a nyáron, mentális szempontból nagyobb biztonságot kíván nyújtani a fiatalabb felhasználóinak. Ezért új jóléti és felügyeleti funkciókkal bővíti a Facebookot, a Messengert és az Instagramet, de hasonló funkciók valószínűleg a Threads-on is megjelennek idővel.

A legnagyobb változás a Messengert érinti. Az Instagramon már létező funkcióhoz hasonlóan az üzenetküldő alkalmazásban is lehetőséget ad a cég a szülőknek (vagy a törvényes képviselőknek), hogy megnézzék, a gyermek mennyi időt tölt a platformon, valamint kikkel beszélget. Emellett értesítést kaphatnak róla, ha a gyerkőc valakit jelent a közösségi oldalon.

A Meta arra is figyelmeztetheti a tizenéves felhasználókat, ha túl sok időt töltenek a Facebookon. 20 perc után jelezhetik, hogy onnantól érdemes lenne más dologgal foglalkozniuk.

Hasonló funkcióval látják el az Instagramet is. Ott a fiatalok esténként kaphatnak ilyen figyelmeztetést, ha a platform úgy találja, túl sokat görgetik az oldalt

Emellett a zaklatások visszaszorítása érdekében a Meta tesztel az Instán egy olyan funkciót is, amely megtiltja, hogy olyan felhasználóval lépjen kapcsolatba a gyermek, aki nem követi őt. Egy meghívót kellene küldeni az illetőnek, ha kapcsolatba akarna lépni vele. Amíg ezt nem fogadja el a gyerkőc, addig semmilyen formában nem üzenhet neki.

Mark Zuckerberg cégének a bejelentése nem meglepő, hiszen a gyermekvédelmi törvények miatt a korábbinál nagyobb nyomás nehezedik a vállalatra.

Ne hagyd ki!