Csak tavaly indult Magyarországon
Fotó: Shutterstock

Nevet vált, megújul a nálunk is ismert streamingszolgáltató

Átalakulóban van az HBO Max. Jelentős tartalmi és technikai változásokra is számíthatnak a streamingszolgáltató ügyfelei, ami névváltozással is együtt fog járni. Úgy tűnik, a felhasználók több csomag közül is választhatnak a jövőben.

Átalakul a HBO Max

Részben az egyesülésük miatt hamarosan új néven folytatják az HBO Max és a Discovery+ streamingszolgáltatások. A Warner Bros.-hoz köthető szolgáltatók mind tartalmi, mind technológiai szempontból megújulnak, de elsősorban a Discovery+ alapjaira épülhetnek újjá.

Az USA-ban 2020-ban, Magyarországon pedig 2022 márciusában indult el az HBO Max, ami az HBO Gót váltotta. Hamarosan ismét átalakul a platform: május 23-tól Max néven folytatja az Egyesült Államokban, majd 2024-ben a hazánkban is. A szolgáltató azt ígéri, az új streamingplatform 40 új tartalommal fog bővülni havonta.

A PCWorld információ szerint a felhasználók három előfizetési szint közül válogathatnak a jövőben, kezdetben az USA-ban (a várható magyarországi csomagokról és árakról egyelőre nincs hír):

  • A Max Ad-Lite 9,99 dollárba fog kerülni egy hónapra, vagy 99,99-be egy évre. Az előfizetői két készüléken nézhetik a tartalmakat egyszerre, legfeljebb 1080p-s felbontásban, 5.1-es hanggal. Azonban el kell viselniük a reklámokat, és le sem tölthetik a tartalmakat.
  • A Max Ad Free-ért 15,99 dollárt kell fizetni, vagy egy évre 149,99-et. Ugyanazt nyújtja, mint az említett csomag, de reklámmentes lesz, valamint 30 tartalom lesz letölthető havonta.
  • A Max Ultimate Ad Free pedig 19,99 dollárba fog kerülni (vagy 199,99-be egy évre). Négy eszközön lesz párhuzamosan használható 4K-s felbontással, Dolby Atmos hanggal és havi 100 tartalom letöltésének lehetőségével.
Az új platform a kezelőfelületén az egyes brandekhez tartozó videókat a Disney Plus mintájára különböző hubokba rendezheti, ahol külön böngészhetők például a Disney-hez, a Marvelhez, a Star Warshoz, vagy a Pixarhoz fűzhető tartalmak.

Rengeteg felhasználó

A Max a két egyesülő platform előfizetőinek a száma alapján a világ harmadik legnagyobb online előfizetéses streamingszolgáltatója lehet.

A Discovery 2022 végén 92,1 millió felhasználóval rendelkezett globálisan a különböző streaming platformjain. Azonban tavaly lassan gyűltek az előfizetői, és volt veszteséges negyedéve is. Viszont a kedvezőtlen pénzügyi mutatók leginkább a cégek összeolvadásával járó folyamatokhoz köthetők.

Magyarországot is érintette a cégfelvásárlás

Tavaly áprilisban zárult le a felvásárlás, amelyben a Discovery 43 milliárd dollárért megszerezte a WarnerMediát. Ezt követően a Warner Bros. Discovery hetven állást szüntet meg az HBO Maxnál, elsősorban a divízió reality, casting és a beszerzési részlegein. A leépítések a streamingszolgáltató teljes állományának 14 százalékát érintették.

Az új menedzsment belenyúlt a tartalomkínálatba a hazánkban is. A platformról eltűnt több olyan, nagy nézettségű hazai produkció, mint például a Besúgó című sorozat, valamint az Aranyélet széria harmadik évada. A stúdió augusztus elején pedig úgy döntött, nem kerül be a repertoárba az eredetileg exkluzív tartalombak szánt Batgirl című film sem (végül be sem fogják mutatni, pedig 90 millió dollárt ráköltött a cég).

Ne hagyd ki!