A világ legnagyobb gyártója, az Anheuser-Busch InBev házhozszállító szolgáltatása, a Ze Delivery 2016-ban indult második legnagyobb piacán, Brazíliában, és a pandémia idején, 2019-ben másfél millió megrendelést teljesített, míg 2021-ben már 62 milliót.
Mexikóban a rivális Heineken tavaly robbantotta be GLUP elnevezésű, ugyancsak hidegsör-házhozszállító szolgáltatását.
Hideg sörrel kopogtatnak
Dél-Amerika tökéletes helyszín erre a célra, hiszen a vásárlók általában korlátozott hűtőkapacitással rendelkeznek, viszont nagyon szeretnek összegyűlni mindenféle eseményekre, például meccsnézésre.
Az otthonok szórakoztatóközpontokká váltak, a fogyasztók elérésének legjobb módja pedig a közvetlen eladás – mondta az Euromonizor szakértője, Szpirosz Malandrakisz a Reutersnek.
Az AB InBev vezére, Michel Doukeris szerint az e-kereskedelem inkább kiegészíti, mintsem helyettesíti a bolti vásárlást. Példaként a sportmérkőzésekre összegyűlt társaságokat hozta fel.
Az emberek általában nem mennek ki még több sörért. De ha tudják, hogy harminc percen belül megérkezik a hideg sör, akkor nem nyitnak ki egy üveg bort vagy nem nyúlnak röviditalokhoz, vagyis több sört isznak
- mondta.
Tökéletes piacfelmérés
A házhozszállítás nemcsak bevételt jelent a sörgyártóknak, de információt is nyernek arról, hogy ki, mikor vásárol, és milyen márkát rendel.
Ez lehetővé teszi a cégek számára, hogy
- a marketinggel egy speciális vevőkört célozzanak meg,
- jobban kezeljék a készleteiket,
- új termékeket próbáljanak ki,
miután összességében pontosabb és gyorsabb visszajelzést kapnak, mint a hagyományos módokon.
A vásárlóknak nyújtott közvetlen házhozszállítás most először teszi elérhetővé a gyártók számára ezeket a fontos fogyasztói adatokat.
Már pusztán ennek az értéke igazol minden befektetést, amit a házhozszállításra költünk
- mondta Doukeris.