Fiatal férfiak meccset néznek a nappaliban sörrel
A pandémia idején természetessé vált mindenféle árucikk házhozszállítása a gyorskajától az aszpirinig. Annak ellenére, hogy a kocsmák már Dél-Amerikában is szabadon látogathatók, a hideg sör házhozrendelése iránti lelkesedés nem lankad, sőt ráharaptak az emberek.

A világ legnagyobb gyártója, az Anheuser-Busch InBev házhozszállító szolgáltatása, a Ze Delivery 2016-ban indult második legnagyobb piacán, Brazíliában, és a pandémia idején, 2019-ben másfél millió megrendelést teljesített, míg 2021-ben már 62 milliót.

Mexikóban a rivális Heineken tavaly robbantotta be GLUP elnevezésű, ugyancsak hidegsör-házhozszállító szolgáltatását.

Hideg sörrel kopogtatnak

Dél-Amerika tökéletes helyszín erre a célra, hiszen a vásárlók általában korlátozott hűtőkapacitással rendelkeznek, viszont nagyon szeretnek összegyűlni mindenféle eseményekre, például meccsnézésre.

Az otthonok szórakoztatóközpontokká váltak, a fogyasztók elérésének legjobb módja pedig a közvetlen eladás – mondta az Euromonizor szakértője, Szpirosz Malandrakisz a Reutersnek.

Az AB InBev vezére, Michel Doukeris szerint az e-kereskedelem inkább kiegészíti, mintsem helyettesíti a bolti vásárlást. Példaként a sportmérkőzésekre összegyűlt társaságokat hozta fel.

Az emberek általában nem mennek ki még több sörért. De ha tudják, hogy harminc percen belül megérkezik a hideg sör, akkor nem nyitnak ki egy üveg bort vagy nem nyúlnak röviditalokhoz, vagyis több sört isznak

- mondta.

Tökéletes piacfelmérés

A házhozszállítás nemcsak bevételt jelent a sörgyártóknak, de információt is nyernek arról, hogy ki, mikor vásárol, és milyen márkát rendel.

Ez lehetővé teszi a cégek számára, hogy

  • a marketinggel egy speciális vevőkört célozzanak meg,
  • jobban kezeljék a készleteiket,
  • új termékeket próbáljanak ki,

miután összességében pontosabb és gyorsabb visszajelzést kapnak, mint a hagyományos módokon.

A vásárlóknak nyújtott közvetlen házhozszállítás most először teszi elérhetővé a gyártók számára ezeket a fontos fogyasztói adatokat.

Már pusztán ennek az értéke igazol minden befektetést, amit a házhozszállításra költünk

- mondta Doukeris.


The Conversation

Ne hagyd ki!