A világjárvány alatt jóval többen dolgoztak otthonról, mint manapság. Mivel kevesebb időt töltöttek az emberek az otthonukon kívül, jellemzően dezodorokra és illatszerekre is kevesebbet költöttek. Ezért különösen örülhet a dezodoripar, hogy sok helyen véget ért a home office időszaka.
Fellendülőben dezodorpiac
Például a Dove, a Rexona és az Impulse márkákat gyártó Unilever pénzügyi jelentése alapján megugrott a kereslet a dezodorokra, miután véget ért a világjárvány időszaka. Úgy tűnik, egyre többet használnak illatszereket és izzadásgátlókat az emberek, miután visszahívták őket a munkaadóik az irodákba, valamint jobban eljárnak szórakozni is. Ezzel is magyarázza a brit multi, hogy a dezodoreladásai 15 százalékkal növekedtek a harmadik negyedévben, éves szinten pedig 8 százalékkal.
Emiatt az Unilever testápoló üzletága kiemelkedően jól tejesített a többi termékkategóriához képest is Európában. Azonban így is tizedével esett vissza a kereslet a termékeire egy negyedév alatt a kontinensen. A visszaesést átlagosan 13 százalékos áremeléssel próbálta kompenzálni a cég.
Azonban a Guardian megjegyzi, az Unilever világszerte átlagban 5,8 százalékkal emelte az árait egy év alatt. Ezzel szemben globálisan 0,6 százakkal fogyott kevesebb a termékeiből. Viszont az Insider rámutatott, a harmadik negyedévben összességében 5,2 százalékot emelkedtek a vállalat értékesítései.
A VG hozzáteszi. Unilever több mint 190 országban van jelen, és tavaly 127 ezer embert foglalkoztatott. Globálisan az egyik legjelentősebb szereplője az élelmiszerek, a kozmetikumok és a háztartási tisztítószerek piacának is.
A prémium parfümök piaca magyar szemmel
Egyébként korábban írtunk egy magyar szakemberről, aki többek között világsztároknak nyújt egyéni illattanácsadást. Szolgáltatásait és termékeit pedig Perutól Dubajig világszerte keresik.
Zólyomi Zsolt a niche-parfümök piacán tevékenykedik, azaz egyedi, szuperprémium illatszereket készít elsősorban természetes hozzávalókból. Az alapanyagai a világ bármely pontjáról származhatnak, a literenkénti áruk pedig akár a 300 ezer eurót is elérheti.
Körülbelül 6 ezer alapanyaggal dolgozik, melyből 200-300 összetevőt használ fel egy-egy receptúrájához. Az illatkreációkat 90-95 százalékban vizes etilalkohollal hígítja. A termékeit szakcégekkel, esetleg gyógyszergyárakkal gyártatja le.