Van, aki számára ellenállhatatlan a sült burgonya illata

Egy óra alatt felvásárolták egy burgonya-promócióval foglalkozó cég webshopjából az összes piacra dobott sült krumpli illatú parfümöt. A felpörgő kereslet nem meglepő annak a fényében, hogy egy nemrégiben végzett kutatás szerint az amerikaiak 90 százaléka „ellenállhatatlannak” találja a sült burgonya illatát.


Óriási volt a kereslet a sült burgonya illatú parfümre

Az Idahói Burgonyabizottság (IPC) szerint a sült krumpli illata a legjobb afrodiziákum a világon. A kijelentésüket arra a Pollfish közvélemény kutató által készített országos felmérésre alapozták, melyben a megkérdezett emberek 90 százaléka nyilatkozott azt, hogy a sült burgonya illata „ellenállhatatlan” a számára – írja a Magyarmezőgazdaság.hu.

„Akár egy autós étteremben, akár egy kifőzdében eszünk, szinte lehetetlen úgy étkezni, hogy ne merüljünk el a sült krumpli mindent átható illatában. Ez az illat annyira jó, hogy nehéz ellenállni neki”

- nyilatkozta Jamey Higham, az IPC elnök-vezérigazgatója.

Az amerikai Idaho Potato Commission burgonya-promócióval foglalkozó ügynökség reklámlehetőséget láthatott ebben, hiszen úgy döntöttek, hogy sült burgonya illatú parfümöt dobnak a piacra. Ebből az ötletből született meg a Frites by Idaho nevű illatszer, amelyet az idei Valentin-napra hoztak forgalomba.

„Ez a parfüm megtestesíti az idahói burgonya ellenállhatatlan esszenciáját”

– vélik a desztillált idahoi burgonyából és illóolajokból készült új illatszer alkotói. A terméket egyébként csak a Potato Commission webshopjából lehetett megvásárolni, ott viszont egyetlen óra alatt elfogyott. A gyors értékesítésnek kedvezhetett a termék kedvező ára is, mivel csupán 2 dollárba került, hasonlóan egy átlagos adag sült burgonyához.

Idaho egyébként az Egyesült Államok legnagyobb burgonyatermelő régiója. A kedvező klímájának köszönhetően ott termelt krumpli az USA teljes burgonyafogyasztásának nagyjából az egyharmadát teszi ki – áll a cikkben.

A prémium parfümök piaca magyar szemmel

A közelmúltban egyébként írtunk egy magyar szakemberről, aki többek között világsztárok számára nyújt egyéni illattanácsadást, szolgáltatásait és termékeit Perutól Dubaiig világszerte keresik.

Zólyomi Zsolt a niche-parfümök piacán tevékenykedik, azaz egyedi, szuperprémium illatszereket gyárt elsősorban természetes hozzávalókból. A világ bármely pontjáról származható alapanyagok literenkénti ára szélsőséges esetben elérheti a 300 ezer eurót is.

„Budapesten két luxusparfümériám van, ahol a legolcsóbb 50 ml-s parfümhöz úgy 35 ezer forintért lehet hozzájutni, a legdrágább 24 karátos aranyozott csomagolású illat viszont 600 ezer forint felett érhető el, míg egy egyéni illatkreáció 3 millió forintnál kezdődik”

– mondta Zólyomi Zsolt. A szakember továbbá említést tett arról is, hogy körülbelül 6000 alapanyaggal dolgozik, melyből 200-300 összetevőt használ fel egy-egy receptúrájához. Az illatkreációt a végén 90-95 százalékban vizes etilalkohollal hígítja. A kész terméket végül szakcégekkel, esetleg gyógyszergyárakkal gyártatja le.

The Conversation

Ne hagyd ki!