A TikTok térhódításával és a tartalomgyártó iparág szárnyalásával teljesen átalakultak az erőviszonyok a világpiacon. Ha egy vállalat sikeresen akar működni (és be akarja vonzani a fiatal vásárlókat), nem engedheti meg magának, hogy elhanyagolja a közösségi médiafelületeit. Az innovatív videóstreaming-megoldásokat fejlesztő magyar RECnGO vállalat összegyűjtötte, hogy milyen trendekre számíthatunk a social media-ban a 2022-es esztendőben.
Változatos év
Mielőtt belemerülnénk a RECnGO előrejelzésébe, vizsgáljuk meg a számokat!
- Világszinten már több mint 4,5 milliárd ember használ rendszeresen valamilyen közösségi platformot
- Az emberek naponta átlagosan közel két és fél órát töltenek a közösségi oldalakon
- Az utóbbi két évben közel egymilliárd fővel nőtt az aktív felhasználók száma
- Világszerte már több mint 50 millió amatőr és professzionális influenszert tartanak számon
- A tartalomgyártó iparág mérete már 14 milliárd dollár körül mozog
Bár a TikTok előtt is volt élet a közöségi médiában, a minivideós alkalmazás egyértelműen új lendületet adott a piacnak. A kínai app globális felhasználói bázisa a közelmúltban meghaladta az egymilliárd főt, de már hazánkban is több mint egymillióan használják. Ágazati befolyását remekül példázza, hogy egyre több alkalmazás (például Instagram, YouTube, Facebook) nemes egyszerűséggel lemásolta a mikrovideós üzleti modellt.
A RECnGO külön kiemeli, hogy a videós tartalmak általánosságban véve is egyre dominánsabbá válnak a különböző felületeken. A felhasználók átlagosan már 100 percet töltenek naponta online videónézéssel.
A közösségi médiában egyértelműen a videós tartalmak váltak a legnépszerűbbé, ennek megfelelően a YouTube korábbi egyeduralma is megtörni látszik azzal, hogy számos új közösségi platform született és születik folyamatosan. Ezek új formátumokat is behoznak és befolyásolják mind a fogyasztói ízlést, mind a techcégek fejlesztési irányait. Ezzel párhuzamosan az influenszer-ipar is dübörög, Magyarországon is már több ezer fő foglalkozik influenszerkedéssel a közösségi médiában. Ez egy rendkívül dinamikusan változó világ, ezért is fontos, hogy kövessük a trendeket akár tartalomgyártói, akár vállalati marketinges oldalon”
– fogalmazott Szél Gergely, a RECnGO ügyvezetője.
Milyen trendek várhatók 2022-ben?
- Vertikális, interaktív és minivideók
- Ahogyan korábban említettük, a TikTok jóvoltából napjainkban elképesztően népszerűnek számítanak az 5-30 másodperces minivideók. A 2021-ben tapasztalt lendület minden bizonnyal idén is ki fog tartani. Ha valakinek nem szimpatikus a kínai app, érdemes lecsekkolnia az Instagram Reels vagy a YouTube Shorts szolgáltatásait, amelyek nagyjából hasonló élményt és elérést biztosítanak.
- A minivideók mellett a vertikális videók is hódítanak, ezekre is érdemes figyelni 2022-ben. A függőleges videóformátumokat a legtöbb platform már támogatja, így a Facebook, a YouTube és az Instagram is.
- A RECnGO figyelmeztet, hogy felhasználók minden eddiginél jobban szeretnének kapcsolatot teremteni az általuk követett márkákkal, erre az interaktív videók remek lehetőséget nyújtanak– itt gondolhatunk az élő videós közvetítések során való kommentelésre, az Instagram történetek kérdéseinek megválaszolására, vagy például szavazásokra.
- Ha már szóba jött, fontos megjegyezni, hogy a sztori funkció is nagyot ment tavaly, idén hasonlóan sikeres évet prognosztizálnak a szolgáltatásnak. Mivel ezek a tartalmak csak korlátozott ideig (általában 1 napig) érhetők el, ezért jellemzően nagyobb érdeklődést és interakciót is váltanak ki a követőkből. Ezt mind az influenszerek, mind a márkák jól ki tudják használni.
- Vlog és reklámok
- A vlogok népszerűsége évek óta töretlen, ez várhatóan az idei évben sem lesz másképp. A statisztikák szerint az internethasználók 44%-a fogyaszt naponta ilyen jellegű tartalmakat. A formátum sikerét részben az adja, hogy a vlogok/vloggerek változatos témák széles spektrumát dolgozzák fel-részletezi a RECnGO.
- Természetesen a hirdetéseket sem szabad elhanyagolni. A siker kulcsa a reklám hosszúságában rejlik. A YouTube-on egyre több hirdető olyan rövid, 5-6 másodperces reklámvideókat használ, amelyek még a „hirdetés átugrása” gomb felugrása előtt befejeződnek. A hirdetések másik része, némileg hosszabb (15-20 mp-es), de összességében még mindig nagyon rövidnek számító videós hirdetésekből tevődik össze. Ezek a rövid reklámok mára alapvető megoldássá váltak a felületen hirdető márkák, szervezetek számára-zárja a felsorolást a RECnGO.