Csehországi gyökerű webáruházat választottak 2023 legjobbjának a magyar vásárlók. A webshop a korábbi években is dobogós helyen végzett ezen a szavazáson, azonban az első pozíciót utoljára 2019-ban szerezte meg.
Az Alza a legjobb webáruház a magyar vásárlók szerint
Ismét kiírta az Ország Boltja versenyét az Árukereső.hu. Ebben a vásárlók szavazhattak arról, szerintük melyik volt a legjobb magyarországi webshop tavaly. A szavazás eredményét most közölték, mely alapján az Alza.hu szerezte meg az első helyet 2023-ban.
A csehországi gyökerű webáruház sikere abból a szempontból nem meglepő, hogy a korábbi években is rendre dobogós helyen végzett a Minőségi díj Webáruház kategóriájában. Azonban utoljára 2019-ben sikerült megszereznie az elsőséget.
A cég közleménye szerint a díjat kizárólag olyan felhasználók szavazatai alapján ítélik oda, akik vásároltak az adott webáruházól. Ez a garancia arra, hogy van tapasztalatuk a vásárlás menetéről, a kiszállítás gördülékenységéről, a megvásárolt termék minőségéről, illetve az ügyfélszolgálat működéséről.
Csupán három hazai cég van a magyarországi top e-kereskedők között
Egyébként az, hogy a hazai e-kereskedelemben az import majdnem 15-szöröse az exportnak jól szemlélteti, mennyire le vannak maradva a helyi online kereskedők a regionális versenytársaikkal szemben.
Emellett a meglehetősen kedvezőlen helyzetüket az is mutatja, hogy amíg 2014-ben hat magyar tulajdonú vállalat (Extreme Digital, Libri-Bookline, Bónusz Brigád, iPon, Fashion Days, Játéknet) szerepelt az GKI Digital legnagyobb magyarországi e-kereskedőket felsorakoztató tízes listáján, 2022-ben csupán három (Euronics, Aqua, iPon).
A ma nyereséges kereskedelmi vállalatok annak köszönhetően maradnak talpon, vagy válnak nélkülözhetetlenné a vásárlók számára, hogy olyan szolgáltatásokat alakítanak ki, amelyek a vevők szükségleteinek egy szélesebb körét elégíti ki
- idéztük Radó Mátyást, az Oander Development egyik tulajdonosát novemberben.
A szakértő a magyar cégek lemaradását az e-kereskedelemben például azzal magyarázza, hogy a többségük belpiaci fókusszal működik. A fejlődésüket korlátozza az elérhető limitált árréstömeg, valamint jellemzően elmaradtak a szolgáltatásaik fejlesztésében is.
Azt látjuk, hogy ma már nemcsak az offline, de az omnichannel (sokcsatornás kommunikáció) kereskedelmet is a szofisztikált nemzetközi szereplők uralják. Ennek hatására a hazai tulajdonú kereskedő vállalatok lassan, de biztosan elveszítik a versenyt az online térben
- tette hozzá Radó Mátyás.