A Lidl teljesítette a nyugdíjasok kérését
Fotó: Shutterstock

Engedett a nyugdíjasok nyomásának a Lidl Budapesten

A főként idős, nyugdíjas vásárlók elégedetlenségét az váltotta ki, hogy a fővárosi, Lövölde téri Lidl áruházban a felújítást követően jóformán csak önkiszolgáló kasszákat helyeztek üzembe. Azokkal viszont nehezebben boldogultak a korosabb vevők, akik panaszukkal az önkormányzatot is megkeresték. Most rendeződött az ügy, írja az rtl.hu.


A Lidl októberben, az egység felújítása után üzemelte be új kasszarendszerét: tíz önkiszolgáló pénztárat szerelt fel. A Lövölde tér környékén mindez akkora megrökönyödést váltott ki egyesekből, hogy a VI. kerületi önkormányzatig is elért az ügy. Beleznay Zsuzsanna, Terézváros kereskedelemért, turizmusért és köztisztaságért felelős alpolgármestere október végén arról írt a Facebookon, hogy Szász Károly idősügyi tanácsnokkal közösen egyeztetni fog az üzletvezetéssel, mivel több szépkorú terézvárosi lakos jelezte, hogy ezek a kasszák túl nagy kihívást jelentenek számukra.

Soproni Tamás polgármester pedig arról tájékoztatta a lakosságot, hogy az alpolgármester és az idősügyi tanácsnok azt kérte a Lidltől, hogy legalább egyetlen valódi, hagyományos kasszát telepítsenek. Valójában a tíz önkiszolgáló kassza mellett mindig volt egy hagyományos kassza, ebben azonban gyakran nem volt pénztáros, és a mérete is sokkal kisebb volt, mint a korábban használt, hagyományos társaié. A Lidl azt ígérte az önkormányzatnak, hogy megvizsgálja a körülményeket. Ez a jelek szerint meg is történt.

Már októberben sok lakossági megkeresést kaptunk, főleg idősektől, hogy az önkiszolgáló rendszert nem tudják használni. Tudtuk, hogy ez nem önkormányzati hatáskör, de azt is, hogy valamit tenni kell. Elöregedő kerületről van szó, kiemelten fontos, hogy az idősek el tudjanak menni vásárolni. Megkerestük a Lidl-t, akik először gondolkodási időt kértek, mi pedig kijelöltünk egy határidőt. Rugalmasak voltak, három hagyományos kassza várja a vásárlókat

– mondta el az rtl.hu kérdésére Beleznay Zsuzsanna, aki hozzátette: a mostani megoldással teljes mértékben elégedettek.

A Lidl azt írta válaszában, hogy októberben tesztjelleggel vezette be a főként automata kasszákból álló rendszert.

A vállalat a vásárlói visszajelzések alapján döntött úgy, hogy az áruházban részben visszaállítja a hagyományos kasszákat, mellyel a boltban jelenleg három hagyományos mellett kilenc önkiszolgáló kassza biztosítja a vásárlók számára kényelmes bevásárlási lehetőséget.


The Conversation

Ne hagyd ki!