Franchise partnereket keres a Pizza Hut Magyarországon
Fotó: Shutterstock

Sok étterem kínlódik, de a pizzában lehet pénz

Idén elkezdi partner franchise hálózatának kiépítését a Pizza Hut Magyarországon: az alkalmi gyorsétteremlánc több új éttermet nyitna országszerte, amihez már keresi a partnereket. A döntés időzítése meglepő lehet, mert sok vendéglő éppen most kényszerül átmeneti vagy tartós szünetre.


Franciaország és Lengyelország után a cseh, a szlovák és a magyar piacon is franchise hálózat építésébe kezd a Pizza Hut. Az AmRest, Európa vezető többmárkás étterem üzemeltetője jelenleg is 26 éttermet üzemeltet az ország határain belül, a franchise hálózattal pedig első körben az 50 ezer főnél nagyobb lélekszámú településeken szeretnének elindulni. Ehhez már aktívan keresik a franchise partnereket.

Kozák Miklós, a Pizza Hut magyarországi igazgatója elmondta, hogy hazánkban a lehetőség iránt érdeklődők száma meghaladta az ezzel kapcsolatos várakozásaikat. Mint fogalmazott, Magyarországon nagyon ritka az a lehetőség, hogy egy vendéglátóipari világmárka franchise partnereket toborozzon.

A cél, hogy az étterem, amit megnyitunk hosszú távon profitábilis legyen. Emiatt minden franchise partnerünknél ugyanazt a jóváhagyási folyamatot követjük, amibe beletartozik a pénzügyi terv elkészítése is. Csak olyan helyeken leszünk jelen, amiben hiszünk és amiben látjuk a jövőt

– jelentette ki.

Kozák Miklós kiemelte, a cég stabil lábakon áll és az egész vendéglátóipart megrengető koronavírus-járványból is erősebben tudott kijönni. A többi országhoz képest Magyarországon rendkívül erős a konkurencia, több mint 500 független pizzéria működik, de a Pizza Hut bízik üzleti modellje, termékei, fejlesztései sikerében.

Számos vendéglátóhely zárt be az ősszel, miután visszaesett a keresletük és átháríthatatlan mértékben növekedtek a költségeik. Viszont azok az egységek, amelyek nyitva maradtak, jelentős forgalom- és árbevétel-növekedést könyvelhettek el novemberben.Több vendéglátóhely jelentette be az ősszel, hogy szünetelteti a tevékenységét, miután a reálkeresetek csökkenése miatt visszaesett a forgalmuk és elszálltak a költségeik. A bezárások után – az októberi 2,1 százalékos visszaesést követően – novemberben 2,8 százalékkal nőtt a vendéglátás forgalmának volumene.

Jelentős mértékben rontják a kilátásokat az emelkedő energiaárak. Egyfelől csökken a háztartások elkölthető jövedelme, ami csökkenő kereslethez vezethet, másfelől ennél lényegesen nagyobb kockázatot jelentenek a sokszorosára ugró energiaköltségek, ami az árak többszöröződését indokolná. Miután ilyen mértékű áremelést már nem lehet áthárítani a vendégekre, egyre több vendéglátóhely kényszerülhet átmeneti, vagy tartós bezárásra.

The Conversation

Ne hagyd ki!