A Playboy logója egy okostelefon képernyőjén, amit egy ember tart a kezében
Vakmerő terveket vázolt fel Hugh Hefner utódja.


Változnak az idők

Nehéz évek állnak a Playboy mögött. Amellett, hogy 2017-ben örök nyugovóra tért az ikonikus alapító, Hugh Hefner, a magazinnak folyamatosan alakítania kellett az üzletpolitikáján. Egyrészt a társadalmi normák megváltozása, másrészt az internet elterjedése miatt. Ahogy múltak az évek, egyre nagyobb gondokkal küzdött a magazin. Végül odáig fajultak a dolgok, hogy 2020 márciusában a vezérigazgató, Ben Kohn bejelentette, a Playboy tavaszi száma lesz az utolsó nyomtatott szériája a magazinnak. Ezzel egy 66 éves korszak zárult le. Az idő múlását és a változó igényeket jól mutatja, hogy a magazin legkelendőbb száma az 1972-es, novemberi kiadás volt, a maga 7 161 561 eladott példányszámával. Ezt azóta sem tudta überelni. Ez persze nem jelenti azt, hogy a magazin megszűnt, csupán átalakult, alkalmazkodott. A Playboy jelenleg is elérhető, digitális formában. A cég kisebb arculatváltáson is átesett az elmúlt években. Hefner halála után egy évvel Kohn bejelentette, hogy a cég ezentúl nem médiavállalatként, hanem brand-menedzsment cégként fog üzemelni. Ez az arculatváltás egyből visszaköszön a honlapon, illetve a vezérigazgató legfrissebb bejelentése is ezt tükrözi.

Új idők, új dalok

Annak ellenére, hogy a Playboy az elmúlt években teljesen átalakult, a márka világszinten továbbra is több milliárd dolláros forgalmat generál, melynek nagy része a tengerentúlon értékesített licencelt termékek révén folyik be a céghez. Kohn szerint ez az üzleti modell már a végét járja, ezért változtatni kell.

Ehhez mérten a vállalat a közelmúltban 11 953 darab egyedi digitális műalkotást, egészen pontosan NFT-t dobott piacra. A Rabbitars nevű kollekcióról van szó, amely rajzfilmszerű nyuszi karaktereket tartalmaz. A Rabbitarokhoz az OpenSea kereskedelmi platformon lehet hozzájutni. Ezek az NFT-k exkluzív ajánlatokat, ajándékokat és válogatott metaverzum élményeket is kínálnak.

A magazin a cég egyik terméke volt. De valójában a nyuszifej az, ami dollármilliárdokat ér, és nem reprodukálható. Ha belegondolunk abba, hogy mit képvisel ez a márka marketing és márkaismertség szempontjából, nagyjából 100%-os ismertségünk van a világon mindenhol

-fejtette ki Kohn, hozzátéve, hogy

10 millió olyan tartalom van az archívumunkban, amelyeket NFT-k formájában piacra dobhatunk az idő előrehaladtával

A vezérigazgató nem elégszik meg az NFT-kkel, az ikonikus Playboy-villát is fel akarja támasztani. Egyelőre csak digitális formában.

A villát először a metaverzumban fogjuk újraépíteni, mert úgy gondolom, hogy így globális közönséget érhetünk el. Ez a tagsági tervünk részét képezi. Amint ez megtörtént, elérhető közelségbe kerül, hogy a fizikai világban is villákat építsünk.

-vázolta fel terveit Hugh Hefner utódja.

A Playboy egyébként már több virtuális bulit is rendezett a Decentraland nevű metaverzumban, de leendő kúriája helyszínét még nem nevezte meg.

The Conversation

Ne hagyd ki!