2024-ben 2,8 százalékkal, 5,55 millió hektoliterre nőtt az öt legnagyobb magyar sörgyártó belföldi forgalma. Jól teljesítettek a prémium sörök, nagyot nőtt az ízesített termékek forgalma, az olcsó söröké viszont visszaesett - derül ki a Magyar Sörgyártók Szövetségének adataiból.
A belföldi forgalomban stabilizálódott a szuperprémium és prémiumsörök aránya, együttes forgalmuk elérte a 31,4 százalékot, összesen 1,742 millió hektoliter volt. A középkategória is stabilan teljesített, 54 százalékos aránya 2,993 millió hektoliternek felelt meg, míg az alsó kategóriás termékek aránya 2024-ben is tovább csökkent. Az utóbbi szegmens az öt legnagyobb gyártó forgalmának csak 7,1 százalékát adta tavaly: 396 ezer hektolitert adtak el.
Az alkoholmentes és csökkentett alkoholtartalmú termékek 427 ezer hektoliteres forgalma is újra növekedést mutatott, arányuk 8,1 százalékra emelkedett a teljes forgalomban, köszönhetően az ízesített alkoholmentes sörök 24 százalékos forgalmi növekedésének, amelynek hátterében feltehetően az egészségtudatos és felelősségteljes fogyasztás folyamatos térnyerése áll – mondta az MTI-nek Kántor Sándor a sörszövetség igazgatója.
Ennyi embernek ad munkát a söripar
Az iparág közvetlenül foglalkoztatott munkavállalóinak létszáma tovább nőtt az öt legnagyobb magyar gyártónál, és 2024-ben elérte az 1646 főt. A teljes söripar az Oxford Economics szerint Magyarországon összesen 33 ezer embernek nyújt stabil, biztos foglalkoztatást közvetlenül a gyártás vagy közvetetten a termékek kereskedelme és a vendéglátás területén.
Nem divat már az alkohol a fiatalok körében
A Heineken és az Oxfordi Egyetem közös kutatásának eredményei szerint elmozdulni látszik a közvélemény az alkoholfogyasztás hagyományos normáitól, és a fiatalok körében egyre inkább előtérbe kerülnek az alkoholmentes italok.
A válaszadók 38 százaléka már rendszeresen fogyaszt alacsony alkoholtartalmú vagy alkoholmentes italokat társas összejöveteleken, és bár a sörfogyasztás globálisan csökkent 2023-ban, az alkoholmentes változatok eladása évről évre növekvő tendenciát mutat. Az alkoholmentes italok elterjedésében fontos szerepet játszik a közösségi média is, ahol a Z-generáció tagjai egyre inkább követik az egészséges életmódot népszerűsítő influenszereket - idéztük a felmérés eredményeit a múlt héten.