Idén ez a harmadik leépítés a svéd cégnél
Fotó: Shutterstock

Az eddigi legnagyobb leépítését jelentette be a Spotify

Idén ez a harmadik alkalom, hogy leépítést jelent be a Spotify. Azonban a mostani sokkal több alkalmazottjuk elbocsátásával járhat, mint az előző kettő összesen. A döntést a kedvezőtlen gazdasági környezettel és a növekvő tőkeköltségekkel indokolta a cégvezető.


Még több dolgozóját bocsájtja el a Spotify

Újabb leépítést jelentett be a svéd zenei streamingcég, a Spotify. Idén ez a harmadik alkalom, hogy emberek százaitól válnak meg. A döntést a kedvezőtlen gazdasági környezettel és a növekvő tőkeköltségekkel indokolta a cégvezető.

Olyan döntést hoztam, amely jelentős változást jelent a cégünknél. Annak érdekében, hogy a Spotify elérhesse a céljait, a teljes létszámunkat körülbelül 17 százalékkal csökkentem. Ez számos olyan emberre hatással lesz, akik jócskán hozzájárultak a cég eddigi eredményeihez. Őszintén szólva sok okos, tehetséges és szorgalmas alkalmazott távozik majd tőlünk

- írja Daniel Ek, a cég vezérigazgatója a publikus blogbejegyzésében.

A TechCrunch megjegyzi, a mostani elbocsátási hullám nagyjából 1500 embert érinthet. A HVG pedig hozzáteszi, a Spotify idei első, januári létszámleépítése körülbelül 600, a második, júniusi pedig további 200 embert érinthetett.

A Spotify pénzt kérhet egy eddig ingyenes szolgáltatásáért

Egyébként a Spotify ingyenes verzióját sokan használják, ezzel ugyanis ugyanúgy lehet zenét hallgatni, mint a fizetőssel, két különbséggel. Egyik, hogy reklámblokkok csúsznak be pár zeneszám után, továbbá nem lehet korlátlanul választani dalt. Egy idő után a rendszer dob ki zenét egy adott listából. Viszont a számok szövegei eddig mindenkinek elérhetőek voltak.

Azonban a Redditen és az X-en is elterjedt a hír az ősszel, miszerint a zenei streamingóriás a Prémium előfizetési szinthez kötheti a jövőben a dalszövegek megtekintését.

A hír felkapott lett, így CJ Stanley, a Spotify globális kommunikációért felelős társvezetője is nyilatkozott a témában:

A Spotifynál rutinszerűen végzünk különböző teszteket, melyek közül néhányat a széles felhasználói körökre is kiterjesztünk, hogy a lehető legtöbb visszajelzést tudjuk begyűjteni – jelenleg azonban nem tudok további híreket megosztani.

Stanley szerint tehát ez egy tesztfázis, amely a későbbiekben dől el, hogy nagyobb körre is ki fogják-e terjeszteni. Jelenleg csak bizonyos piacokat tesztelnek. Azt nem tudhatjuk, hogy meddig tarthat és milyen területekre terjedhet ki a vállalat próbálkozása.

Ne hagyd ki!