A forgalom élénkülése a fogyasztói bizalom egyértelmű erősödését jelzi. A magyar háztartások egyre magabiztosabban terveznek, ami nemcsak a boltok forgalmán, hanem a turizmus élénkülésében is érezhető hatást gyakorol - állapította meg a Központi Statisztikai Hivatal jelentéséhez fűzött kommentárjában a Nemzetgazdasági Minisztérium.
A minisztérium idézi a KSH kiigazított adatait, amelyek alapján februárban a kiskereskedelmi forgalom volumene éves összevetésben 3,3 százalékkal nőtt (az előző hónaphoz képest 0,6 százalékkal mérséklődött). Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben 3,5 százalékot, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 5,0 százalékot, az üzemanyag-kiskereskedelemben pedig 0,4 százalékot ért el a forgalom bővülése.
A kormány célja, hogy a magyar családok anyagi biztonságát tovább erősítse, ennek érdekében Európa legnagyobb adócsökkentési programját indítja el, emellett pedig harcol az áremelésekkel szemben, továbbra is határozottan fellép az indokolatlan áremelkedésekkel szemben, ezért bevezette az árrés csökkentést. Az intézkedés hatása jelentősnek bizonyult, az érintett termékek ára több mint 18 százalékkal lett alacsonyabb.
A kormány az intézkedés betartatása érdekében a jövőben is folyamatosan figyelemmel kíséri az élelmiszerárak alakulását, a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság rendszeres ellenőrzései pedig hozzájárulnak ahhoz, hogy a kereskedelmi láncok betartsák a szabályozást, ezáltal a vásárlók kedvezőbb áru termékekhez juthassanak.
A növekvő jövedelmek és a kedvezőbb bolti árak hatására a fogyasztás bővülése a következő hónapokban tovább folytatódhat, amelyet az online pénztárgépek előzetes adatai is megerősítenek.