Egy ember a kezében tartja az okostelefonját, amelyen éppen a WhatsApp chat applikációt nyitotta meg
Fotó: Pixabay

Megkönnyíti a vállalkozások életét a WhatsApp az ünnepi roham előtt

A WhatsApp Business szolgáltatásainak hála, az üzleti felhasználók egy ideje már feltölthetik termékeiket a csevegő applikáció platformjára, de egy újításnak köszönhetően immáron sokkal felhasználóbarátabban rendszerezhetik árucikkeiket.



Rendszer a rendszerben

A „kollekciók" nevet viselő funkcióval a vállalkozások kedvük szerint rendszerezhetik a katalógusukban szereplő termékeket. Ezzel a vásárlók is jól járnak, ugyanis ezentúl nem kell végigpörgetniük egy vállalat profiljának teljes kínálatát, hanem célirányosan, kategóriák szerint válogathatnak a portékák közül. Azért is fontos ez a funkció, mert egy-egy üzleti fiókhoz akár 500 termék is hozzárendelhető. A listákkal és kategóriákkal rengeteg időt spórolhatnak meg az érdeklődők, könnyebb lesz keresni, így a vásárlói élmény és az értékesítési folyamat is javul.

Például egy étterem mostantól létrehozhat előétel, főétel és desszert kategóriákat, vagy egy ruházati kereskedő hozzáadhat férfi és női kollekciókat, vagy épp pólókat, nadrágokat, és ehhez hasonló listákat. Amint az emberek kiválasztották, hogy mit szeretnének vásárolni, hozzáadhatják a kosarukhoz, és leadhatják a rendelésüket a cégnél

-olvasható a WhatsApp hivatalos tájékoztatásában.

Éleződik a verseny

Ahogy oly sok más közösségi média platform, úgy a WhatsApp is azon dolgozik, hogy minél nagyobb szeletet hasítson ki az online kereskedelem piacából. Ez persze a cég szemszögéből egyértelműen indokolt, viszont a vállalkozóknak is érdemes fontolóra venniük, hogy igénybe vegyék a platform üzleti szolgáltatásait. Ne feledjük, havonta már több mint kétmilliárd ember használja aktívan a chat applikációt, a Facebook, az Instagram, a WhatsApp és a Messenger pedig már több mint 200 millió vállalkozást szolgál ki világszerte.

Érdemes megemlíteni, hogy az Ipsos piackutató és tanácsadó cég legutóbbi tanulmánya szerint a WhatsApp-ot használó mexikóiak 27 százaléka gyakrabban használta az appot vásárlásra vagy termékkeresésre a COVID-19 kezdete óta.

A WhatsApp nemrég - egyelőre csak São Paulo-ban - egy másik szolgáltatás is elindított. Ez egy digitális könyvtár, amely különböző boltokat és szolgáltatásokat gyűjt össze. A felhasználók így a WhatsApp-al felfedezhetik, milyen lehetőségeket rejt a környezetük. A Facebook valószínűleg a Google Térkép riválisának szánja a chat applikáció újítását.

A "kollekciók" funkció használatáról és beállításáról EZEN A LINKEN találtok több információt, vagy az alábbi, angol nyelvű videóban:

Ne hagyd ki!