Hosszú barna hajú kék pólós lány félhomályban egy okostelefont tart a szája előtt, amin a WhatsApp logója látható
Fotó: Unsplash

Rég várt újítás érkezik a WhatsApp-ra, mutatjuk a részleteket

Az újítás más alkalmazásokban, például a Messengeren és a Snapchaten már jó ideje elérhető.


„Titkos” üzenetek

December hatodikán a WhatsApp új funkciókkal pakolta tele a felhasználóknak címzett Mikulás csomagjait. Pontosabban bővítette az egyik meglévő szolgáltatását.

Az emberek immáron több időintervallum közül választhatnak, ha alapértelmezett eltűnő üzenetekkel szeretnének kommunikálni egymással. A tavaly novemberben bevezetett funkcióval eddig csak arra volt lehetőség, hogy az elküldött üzeneteket hét nap után törölje az app automatikusan.

A bővítésnek köszönhetően már 24 órás és 90 napos időtartamokat is be lehet állítani. A funkció az újonnan kezdeményezett privát és csoportos beszélgetésekben érhető el. Használata opcionális, a meglévő beszélgetéseket nem befolyásolja. Igénybevételéhez a „beállítások” menüpontban kattintsunk a „felhasználói fiókra”, majd a „biztonságra”, és végül keressük meg az alapértelmezetten eltűnő üzenetek időzítőjét.

A WhatsApp külön kiemelte, hogy az újítás nem nyújt teljes biztonságot, ugyanis a fogadó felek képernyőfotók segítségével lementhetik a „titkos üzeneteket”.

Nagy a mozgolódás

Az ünnepi roham előtt a csevegőapp az üzleti felhasználóknak is kedveskedett. Az október végén bevezetett „kollekciók" nevet viselő funkcióval a vállalkozások kedvük szerint rendszerezhetik a katalógusukban szereplő termékeket. Ezzel a vásárlók is jól járnak, ugyanis nem kell végigpörgetniük egy vállalat profiljának teljes kínálatát, hanem célirányosan, kategóriák szerint válogathatnak a portékák közül. Azért is fontos ez a funkció, mert egy-egy üzleti fiókhoz akár 500 termék is hozzárendelhető. A listákkal és kategóriákkal rengeteg időt spórolhatnak meg az érdeklődők, könnyebb lesz keresni, így a vásárlói élmény és az értékesítési folyamat is javul.

Például egy étterem mostantól létrehozhat előétel, főétel és desszert kategóriákat, vagy egy ruházati kereskedő hozzáadhat férfi és női kollekciókat, vagy épp pólókat, nadrágokat, és ehhez hasonló listákat. Amint az emberek kiválasztották, hogy mit szeretnének vásárolni, hozzáadhatják a kosarukhoz, és leadhatják a rendelésüket a cégnél

-olvasható a WhatsApp hivatalos tájékoztatásában.

A WhatsApp nemrég - egyelőre csak São Paulo-ban - egy másik szolgáltatás is elindított. Ez egy digitális könyvtár, amely különböző boltokat és szolgáltatásokat gyűjt össze. A felhasználók így a WhatsApp-al felfedezhetik, milyen lehetőségeket rejt a környezetük. A Meta valószínűleg a Google Térkép riválisának szánja a chat applikáció újítását.

Ne hagyd ki!