Vajon mire tervezik költeni az emberek az otthonfelújítási programban elnyert összeget? Erre a kérdésre kereste a választ a GKI és a Masterplast közös felmérésükben.


​A legnépszerűbb ötletek

Az 1000 fős, nem, életkor, lakóhely és iskolai végzettség szerint reprezentatív felmérésből az derült ki, hogy a megkérdezettek nagyobb része (harmada) a fürdőszobát és a belső tereket (többek között a belső fali-, padló-, álmennyezeti burkolat cseréjét, felújítását, festését, tapétázását takarja) tervezi felújítani, míg bő negyedük a fűtési rendszert, illetve a külső nyílászárókat korszerűsítené. Továbbá az is kiderült, hogy minden ötödik válaszadó szeretne tetőfelújítási és hőszigetelési munkálatokat végezni.

​Különbségek ingatlantípusonként

A családi házak esetében jellemzően szeretnének költeni a terasz, az előtető, az erkély felújítására vagy építésére, emellett 26 százalékos gyakorisággal említették a kerítés felújítását, építését. Továbbá a megkérdezettek 17 százaléka napkollektorokra is fordítana a támogatásból. Ettől csak 1 százalékkal marad le a garázsok népszerűsége. A tégla építésű társasházi lakások esetében már máshova helyeződik a hangsúly. Itt a legnépszerűbb a klímaberendezések beépítése, illetve cseréje (24%), emellett az árnyékolástechnikai munkálatok (21%) és a hang- és vízszigetelési munkálatok (14%) viszik a prímet.

​Településtípusok közötti különbségek

A fentiek mellett eltérések rajzolódnak ki a különböző típusú települések esetében is. A fővárosiak a hang- és vízszigetelési megbízásokat az országos átlagnál jóval nagyobb számban szeretnék elvégeztetni. Nagyvárosok esetében inkább a belső terek felújítása kap nagyobb hangsúlyt, itt minden második válaszadó erre használná a támogatást. Ahogy haladunk a kisvárosok felé, egyre inkább az elektromos belső hálózatok, a gáz, a víz, a fűtési rendszer és a kémények cseréje kerülnek előtérbe a kerítések felújításával egyetemben. Tetőfelújítás, hőszigetelés, külső nyílászárók cseréje pedig a községek köreiben az egyértelmű slágerek. Végezetül érdekességképp kirajzolódott az is, hogy a legnagyobb bevétellel rendelkezők köreiben volt a legnagyobb aktivitás a klímaberendezések, a napelemes rendszerek, illetve a térburkolatok cseréje és beépítése iránt. Ebből látszik, hogy ezen munkák elvégzése továbbra is a luxusnak számít.


The Conversation

Friss

Fotó Shutterstock

Itt a legdrágább a panellakás, „Gazdag”-gal kezdődik a neve

A járványban a panellakásoknál is visszaesett a kereslet tavaly, ami magával hozta az árak korrekcióját, visszaesését is. Idén azonban nem csak visszaálltak a 2019-es szintre, de még tovább is emelkedtek az egy négyzetméterre kalkulált összegek.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Kiakaszt a benzinár? Mutatjuk, ki mennyit szed le belőle

Nem szeretjük, de ez is bekövetkezett, itt van az 500 forintos benzin a kutakon. Jó, ha tudod, amikor fizetsz a benzinkútnál, a pénzed körülbelül fele az államkasszába vándorol.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

A magyarok is tanulhatnak a lengyel nemzeti boltlánc bukásából

Lekerült a céges logó Lengyelország 30 éves nemzeti áruházlánca, a Piotr i Pawel utolsó boltjának bejáratáról is, miután a cég elvérzett a külföldi multikkal folytatott versenyben.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!