Rendkívüli intézkedésekre van szükség az energiaellátás biztonsága érdekében – mondta korábban Robert Habeck gazdasági miniszter.
Fontosabb, mint az utasok
A Deutsche Bahn leányvállalata, a DB Netz, amely a német vasúthálózat többségét üzemelteti, máris átalakította a használati feltételeket, és elsőbbséget ad azoknak a vonatoknak, amelyek ásványiolaj-termékeket vagy szenet szállítanak erőművek számára.
A cél, hogy biztosítsuk az erőművek, a finomítók, a villamosenergia-hálózatok és más, az energiaellátás szempontjából kulcsfontosságú infrastruktúra folyamatos működését – derül ki a német közlekedési és gazdasági minisztériumok tervezetéből, amelyet a Reuters szerzett meg.
Ugyancsak szerepel benne a villamosenergia-termelés és -továbbítás szempontjából fontos transzformátor berendezések elsőbbsége, szemben az utasok kiszolgálásával.
Az ideiglenes jogszabályok hat hónapig lennének érvényben és azokat még a német kormánynak is jóvá kell hagynia.
4 hajó kell 1 helyett
A Rajna vízszintje a szokatlanul száraz és forró időjárás miatt alacsony, emiatt sok hajó számára szinte lehetetlenné válhat a szállítás ezen a fontos vízi útvonalon.
Néhány hajó már a múlt héten sem tudott rendeltetésszerűen a folyón közlekedni.
Teljes terhelés helyett van, hogy csak a szokásos rakomány egynegyedét szállítják, háromnegyedig üresek.
Ilyenkor négy hajóra van szükség egy helyett. Azóta pedig csak tovább csökkent a Rajna vízszintje: Kaubnál Koblenz közelében egy nap alatt 3 centimétert.
Az oroszok kevesebb gázt küldenek, a németek pedig emiatt kénytelenek energiahordozót váltani: átmenetileg visszatérnek az olajhoz és a szénhez egyes erőművek működtetésénél, a fűtés biztosításánál, illetve az ipari felhasználásban.
Itt írtunk arról, hogy Németország hozzáadott értékben több mint 260 milliárd eurót veszít 2030-ig az ukrajnai háború és a magas energiaárak miatt. A Rajna a klímaváltozás miatt szárad, ami már az űrből is érzékelhető, bővebben itt.