Gazdasági visszaesés esetén a Ryanair még gyorsabb növekedést lesz képes produkálni, legalábbis így számol a cég főnöke, a Magyarországon is elhíresült Michael O’Leary.
O'Leary a BBC-nek ezt azzal indokolta, hogy egy esetleges recesszióban az emberek az olcsó repülőjegyeket kínáló cégeket részesítik majd előnyben.
Recesszió? Hadd jöjjön
A Ryanair egyben bejelentette téli járatindulásait, amelyet a valaha volt legnagyobbként jellemzett az Egyesült Királyságból való ki- és beutazásra.
O'Leary szerint azért készülnek járatbővítésre, mert a versenytársak – például a British Airways – járatritkítást jelentettek be.
Elismerte, hogy a recesszió az utasok szempontjából aggodalomra adhat okot, és a magas infláció is kockázati tényezőt jelent. Ennek ellenére úgy számít, hogy
a Ryanair a télen nagyon erős növekedést produkál majd.
Az angol jegybank korábbi előrejelzése szerint az Egyesült Királyság gazdasága idén recesszióba süllyed.
Egy mély recesszió vagy egy energiakrízis természetesen befolyásolja az általános keresletet, de azon belül – ahogyan a korábbi négy-öt recesszió idején is történt – az emberek a magas jegyárakkal operáló légitársaságok, mint a BA vagy az Easyjet helyett az olcsó Ryanairhez és társaihoz fordulnak majd
- mondta.
Csak kicsit emelkednek a jegyárak
A jelenséget ahhoz hasonlította, mint amikor az emberek a drágább élelmiszerüzletektől az olcsóbb diszkontláncok felé fordulnak.
A Ryanair pedig képes lesz más légitársaságoknál alacsonyabb szinten tartani az árakat, az üzemanyag-fedezeti stratégiájának köszönhetően. Eszerint a légitársaság egyezséget köt a jövőbeni vásárlásról, előre meghatározott áron.
O’Leary azért megismétetelte, hogy a korábbi 10 eurós repjegyárak a közeli jövőben nem térnek vissza.
Az emelkedő üzemanyagár a tavalyi átlagosan 40 euróról a következő öt évben 50 magasságába nyomja fel náluk az árat.
A Ryanair még mintegy 200 ezer utasnak nem térítette vissza a Covid miatt elmaradt foglalások árát az érintett körülbelül 30 millióból. A cég vezetője ezt azzal magyarázta, hogy a foglalások online utazási ügynökségeken keresztül történtek, akik szerinte „kalózok”.
A Ryanair nem tud kapcsolatba lépni az érintett utasokkal, mert az adataik, például az e-mail címük gyakran helytelen.
O'Leary szerint a repülőtereken a nyár elején tapasztalható problémák mindenütt megoldódni látszanak, kivéve a Heathrow-t, amelyről azonban a Ryanair nem indít járatokat.
Arról, hogy nálunk büntetést kapott a Ryanair, illetve leépíti a Budapestet érintő járatai számát, itt írtunk.