A társaság tájékoztatása szerint elsősorban megnövekedett szállítási időre és magasabb költségekre lehet számítani Kína Zéró-Covid politikája miatt.
A sanghaji Pudong és Puxi területek április 5-ig tartó teljes lezárása súlyos következményekkel jár a szállítmányozásra, a be- és kiszállítási képesség 30 százalékkal csökkenhet. Ebből kifolyólag hosszabb lesz a szállítási idő, és megnövekednek a szállítási költségek, például a kitérődíj és az autópályadíj
-olvasható az óriáscég közleményében.
Indokolt
Sanghajban egy új koronavírus gócpont alakult ki, a héten szigorú lezárási intézkedések léptek életbe a városszerte növekvő esetek leküzdésére. A területet két részre osztották: a Huangpu folyótól keletre élők jelenleg nem hagyhatják el otthonaikat, a nyugatra élőket pedig folyamatosan tesztelik. A nyugatiak négynapos elzárása pénteken kezdődik, ekkor indul a keletiek tesztelése.
A Reuters értesülései szerint hétfőn 4477 esetet regisztráltak.
A Maersk bejelentette, hogy Sanghajban március 28. és április 1. között minden raktára zárva marad, míg számos depó március 28-tól "további értesítésig" nem nyithat ki.
A vállalat hozzátette, a légi szállítmányozást is érintik a fejlemények, elsősorban a lezárásokból fakadó munkaerőhiány.
Mekkora a baj?
A The New York Times szerint Kína a globális export körülbelül egyharmadáért felel napjainkban. A „szünet” a raktárak mellett a gyárakra is vonatkozik, így egyebek között a Tesla is kénytelen minimum négy napig szüneteltetni a termelést.
A Reuters jelentése szerint Kína más exportközpontokat, köztük Csangcsunt és Sencsent is lezárta a hónap elején. A korlátozásokat azóta enyhítették Sencsenben, de a környéken számos kisvállalkozás megsínylette az ellátási lánc megszakadását.
Arról, hogy mennyire törékeny a globális ellátási lánc, részletekbe menően EBBEN A CIKKÜNKBEN írtunk.