Az App Annie elemző cég friss kutatása szerint az átlagos brit és amerikai felhasználók már több időt töltenek TikTok-on, mint YouTube-on. Ez azonban még közel sem jelenti azt, hogy trónfosztásra került volna sor a videómegosztó platformok piacán.


Egyik sír, másik nevet

Az elmúlt években a TikTok sorra döntötte az újabbnál-újabb rekordokat, és lassan minden appot beelőz a globális piacon. A kínai videómegosztó platform legújabb érdeme az, hogy lenyomta nézettségben a YouTube-ot. Legalábbis bizonyos értelemben. Az App Annie felmérése szerint a brit és amerikai felhasználók napjainkban több időt töltenek a TikTok-on, mint a YouTube-on. Van azonban egy komoly tényező, amely korántsem elhanyagolható módon torzítja a TikTok eredményeit. A kínai appot ugyanis hozzávetőlegesen 700 millióan használják havonta, míg a YouTube-ot közel kétmilliárdan. Magyarul az átlagos felhasználó napi szinten többet pörgeti a TikTok-ot, de össznézettségben a YouTube még mindig magasan vezeti a mezőnyt. Az is kiderült, hogy a verseny jóval kiélezettebb lehet, mint ahogyan azt az App Annie felmérése sugallja. A cég ugyanis csak az Android felhasználóktól kapott adatokat vizsgálta, ráadásul a kínai piacot is kihagyta a kutatásból, ami nem mellesleg a TikTok legnagyobb és legfontosabb börzéje.

Lesz valaha trónfosztás?

Az elemzők szerint a két app közötti 1,3 milliárdos különbség annak köszönhető, hogy a YouTube-ot szinte minden korosztály használja, míg a TikTok inkább a fiatalok körében népszerű. És bár a fiatalok jóval több időt töltenek a neten, a YouTube számára óriási előnyt jelent, hogy az idősebb korosztályokat is meg tudja szólítani. Ettől függetlenül a TikTok-nak nincs oka panaszra, ugyanis 2020-ban a kínai appot töltötték le a legtöbben, amely így megelőzte a korábbi listavezető Facebook Messenger-t is.

A Sensor Tower elemzése szerint a TikTok letöltései tavaly az alábbiak szerint alakultak (a „Q" a quarter-t, azaz a negyedévet jelöli):

2020, Q1: 318 millió

2020, Q2: 301 millió

2020, Q3: 188 millió

2020, Q4: 174 millió

Dübörög a biznisz

Az adatokból jól kivehető, hogy a koronavírus első hullámának idején rengeteg ember szavazott bizalmat a TikTok-nak, ez a népszerűség 2020 második negyedévében is kitartott. 2021 második negyedévében a felhasználók összesen 534,6 millió dollárt, azaz közel 162 milliárd forintot költöttek a platformon. Ez 2020 második negyedévéhez képest 39 százalékos növekedést jelent. Így a TikTok globális bruttó bevétele meghaladta a 2,5 milliárd dollárt (755 milliárd forint). Ez eddig csak a Tinder-nek, a YouTube-nak, a Netflix-nek és a Tencent Videonak sikerült.Érdemes azt is megemlíteni, hogy a TikTok-ot világszerte már több mint hárommilliárd ember töltötte le. A TikTok-on kívül ezidáig egyedül a Facebook, a WhatsApp, a Messenger és az Instagram érte el az említett letöltési számot.