A Magyar Agrárgazdasági Minőség Díjat is megkapta a HATAGRO

A HATAGRO Csoport tevékenysége a haszonállattartáshoz kapcsolódó biobiztonsági szolgáltatásoktól az automatizált baromfigazdaságok kivitelezéséig terjed. A cégcsoport eredményei nagyrészt az új lehetőségek iránti fogékonyságból fakadnak. (x)


A Magyar Agrárgazdasági Minőség Díjjal kitüntetett HATAGRO következetes fejlődési utat bejárva vált a hazai piac számos területének vezető szereplőjévé. A cégcsoport biobiztonsági megoldásai, illetve a baromfitartás technológiájához és a gazdaságok fenntartható működéséhez kapcsolódó szolgáltatásai révén évek óta folyamatos bővülést produkál.

A HATAGRO-t 1998-ban azzal a céllal indította három magyar vállalkozó, hogy a belga CID LINES cég kizárólagos forgalmazójaként a hazai agrárgazdaságban is meghonosítsák a modern tisztító- és fertőtlenítőszerekből álló komplex termékcsomagokat.

„Akkoriban itthon csak a nagy nemzetközi gyártók egy-egy termékét lehetett kapni, mi viszont egy teljes technológiát kínáltunk, melynek részét képezte számos speciális megoldás is"

- mondja a cég egyik alapítójából 2008-ra egyedüli tulajdonossá váló Pásztor Attila.

A kezdetben csak a baromfiiparban forgalmazott állathigiéniai termékek iránt hamarosan a sertés, később a szarvasmarhatartók is érdeklődni kezdtek, de az áttörést egy váratlan fordulat hozta meg.

Először a száj- és körömfájás, majd 2006-ban a madárinfluenza-járvány országosan az állategészségügy és -higiénia területére irányította a figyelmet. Mivel ekkoriban a HATAGRO volt a legnagyobb, a témában széles körű szaktudással és felkészültséggel rendelkező hazai szereplő, a járvány idején szinte minden gazdaságba, állategészségügyi központba, határátkelőhelyre és repülőtérre a cég szállította a fertőtlenítőszereket.

A járványok és fertőzések elleni hatékony védekezés érdekében a HATAGRO biobiztonsági szolgáltatáscsomagot állított össze, mely számos más terület mellett már a szalmonellát terjesztő rágcsálók ellen is védelmet nyújtott. Az így elinduló második, kártevő-mentesítéssel foglalkozó üzletág gyors eredményeket produkált, elsősorban a már kialakult, a versenytársakénál közvetlenebb és hatékonyabb értékesítési struktúra miatt.

A cég 2005-től átvette a német baromfi tartástechnológiával foglalkozó vállalat, a BIG DUTCHMAN hazai értékesítési jogait.

"Ez új perspektívát nyitott a társaság életében, ami sok szempontból alkalmazkodást és fejlődést is követelt tőlünk. Az automatizált baromfitelepek kivitelezése projektszemléletű tervezést igényelt, ami különbözött a korábbi üzleti modellünktől"

- emlékszik vissza a cégvezető.

A szemléletbeli eltérés azonban nem lehetett akadálya az új terület kibontakozásának; 2012-ben, amikor egy uniós direktíva következtében országos hullám indult a baromfitelepek modernizálására, a HATAGRO kiugróan magas, 2,5 milliárd forintos árbevételt könyvelhetett el.

Az elmúlt év is tartogatott kihívásokat, hiszen az állathigiéniai üzletág legnagyobb beszállítóját a belga CID LINES céget felvásárolta a világ legnagyobb amerikai multija az ECOLAB.

A HATAGRO-t ez pozitívan érintette, mivel a cégcsoport állathigiéniai üzletága megkapta az ECOLAB kizárólagos forgalmazói jogait a magyar és szlovák piacra, így a jövő építése kibővült termékkörrel valósulhat meg. Az ágazat fejlődését új tisztító-, fertőtlenítő- és kártevőírtó szolgáltató cégünk megalapítása is segíti, amelyet idén indítottunk el.

A baromfi tartástechnológiai üzletágunk mind a baromfihús, mind a tojás termelési ágazatban megnövekedett beruházási igénnyel néz szembe, mert az európai uniós rekord mértékű 50%-os vissza nem térítendő támogatások az elkövetkező 4-5 évben a magyar baromfi ipar nagymértékű iparági modernizációját teremtheti meg.

A HATAGRO célja a baromfitelepek környezetkímélő, fenntartható működésének biztosítása. Ennek érdekében a HATAGRO részt vesz a legmodernebb energiahatékony hőcserélő rendszerek telepítésében is, amely a cégcsoport árbevételét 5 milliárd fölé repítheti már az idén.

"Üzleti szemléletünk a folyamatos megújulásról szól. A közeljövő egyik célja, hogy az egyetemekhez közelebb kerülve olyan fiatal szakembereket is megszólítsunk, akik segíthetnek abban, hogy a HATAGRO továbbra is friss és korszerű maradhasson."

- összegzi a cég filozófiáját Pásztor Attila.

The Conversation

Ne hagyd ki!