Válságstratégiák: tőzsdei bevezetés és innováció
Fotó: Clientfactory

Válságstratégiák: tőzsdei bevezetés és innováció

Arról híres a debreceni Vaszkó-család, hogy ők rendre akkor fejlesztenek, innoválnak és beruháznak, amikor nehéz idők járnak, ezért a legtöbb versenytársuk rémülten ül a pénzén, és a túlélésre játszik. Válságstratégiák sorozatunk második része.

A Civita Groupnál a tőzsdei bevezetést tervezik, mellyel kettős céljuk van: egyrészt a cég dinamikus fejlődését még tovább gyorsítani, hiszen egy tőzsdei forrásbevonásnál a tervezett fejlesztéseket hamarabb tudják megcsinálni, mint organikusan, a maguk által megtermelt pénzből visszaforgatva. Annak ugyanis van egy kifutása, és kiszámolták, hogy egy ilyen tőkebevonással (amit egyébként 5-6 év alatt terveznek megvalósítani), ezt az időszakot 2 évre le tudják rövidíteni. Másrészt nyersanyag- és alapanyag-feldolgozóként az egyetlen élelmiszergyártó ők lesznek a Budapesti Értéktőzsdén.

​Ehetőtányér-üzem


A Civita Group Zrt. tevékenysége a kukorica-feldolgozásra épül, ebből nyitogatják ki „svájcibicska-szerűen” az újabb és újabb meglepetéseket. A piacvezető kukoricamalmot üzemeltető vállalkozást korszerű kukoricaolaj- és tésztaüzem teszi teljessé, és mindhárom üzletág valósággal ontja magából az újabb és újabb termékötleteket. Most éppen ehetőtányér-üzemet építenek, de vannak a tarsolyukban további (minden esetben kukorica-bázisú) élelmiszer-ötletek is. Ami közös bennük, az (az élvezhetőségen túl) a magas hozzáadott érték.

Ez a társaság olyan réspiacra termel, ahol a lisztérzékeny embereknek akarnak teljes értékű életet kínálni.

Hogy ne járjon semmilyen lemondással, ha olyan diétát kell tartani, amiben nem ehet búzalisztes termékeket.

A Monostorpályiban működő cég számára komoly helyzeti előnyt jelent, hogy ez az ország legjobb kukoricatermő-területe. A kiváló alapanyag jó kezekben feldolgozva (adalék és vegyszer nélkül) megtartja ezeket az egyedülálló beltartalmi értékeket – tudtuk meg Vaszkó Gábor vezérigazgatótól.

​Válságálló modell


Meggyőződéssel vallja a fiatal cégvezető, hogy válságálló üzleti modellt jelent a kukorica a Civita-csoport számára. Fontosnak tartják, hogy a tőkelekötési programjuk minél előbb fusson le, hiszen akkor előbb is fog úgymond termőre fordulni. A Civita Group – amely rövid ellátási lánccal dolgozik – Magyarország egyik legnagyobb kukorica-feldolgozója az élelmiszergyártók között. Folyamatos megújulásra képes a vállalkozás, a bébiételtől az ehető tányérig terjed a termékportfóliójuk, és nincs megállás.

Náluk mindennek az alapja a kukorica, ennek a növénynek pedig ezer arca van. Ahogyan változik a világ, úgy próbálnak az újonnan megjelenő igényekre reagálni. Annak idején, néhány évvel ezelőtt egy piaci rést próbáltak meg betömni a gluténmentes tészták gyártásával, és ugyanígy – a műanyag tányérok és poharak betiltására reagálva – született meg náluk a kukoricából készült tányér és pohár ötlete. Felismerni az igényt, és kielégíteni mielőbb – ezt vallják a Civita-csoportnál dolgozók, és a mindennapokban így is cselekszenek.


The Conversation

Ne hagyd ki!