A ChatGPT nyitóoldala

A mesterséges intelligenciának ügyfélszolgálati területen, a vásárlói élmény fejlesztésében, az árazásban és a marketingkampányok tervezésében lehet szerepe.


​Miről van szó?

A ChatGPT egy mesterségesintelligencia-platform, amelyet pár hónap alatt 100 millióan kezdtek el használni a magán- és üzleti életben is. Elképesztően rövid idő alatt hajt végre feladatokat, és válaszol meg kérdéseket. Pillanatok alatt ad komplett megoldási javaslatot: megírja a vezetői értekezletre szánt beszédet, de arra is válaszol, hogy a hűtőben található tíz összetevőből mit főzzünk. Az OpenAI2022 novemberében indította el a ChatGPT-t. Ez a chatbot emberi gondolkodásra emlékeztető dolgokat hajt végre, az átlag emberi képességet sok területen felülmúlja. Verbális-lingvisztikai IQ-ja 147, sikeresen átment már ügyvédi és orvosi elméleti vizsgán is. Sokféle módon használható a marketing területén is. Lássunk néhány példát!

  • 1.Automatizált ügyfélszolgálati és értékesítési folyamatok. Az ügyfélszolgálati chatbotok például képesek az ügyfelek problémáinak azonosítására és megoldására, míg az értékesítési chatbotokkal a vásárlók kérdéseire válaszolhatunk, illetve azonnal felajánlhatjuk nekik a termékeinket. Mindez automatikus.
  • 2.Hatékonyabb üzleti döntéshozatal. A rendszer képes adatokat gyűjteni az ügyfelekről és az értékesítési folyamatokról, majd ezeket az adatokat elemzi, hogy segítse a stratégia kidolgozását és a cég fejlesztését.
  • 3.Közösségi média posztok, hírlevelek, blogcikkek írása. Ez nem azt jelenti, hogy egy marketingszakember vagy akár egy szövegíró munkáját helyettesíteni tudja, de felgyorsítja az alapanyag-előállítás idejét. Az MI-alapú rendszer képes az adatokat elemezni, így meg tudja állapítani, hogy mely üzenetek gyakorolják a legnagyobb hatást a közönségre.
  • 4.Az árazási stratégiák optimalizálása. Figyelembe veszi az árérzékenységet, az ügyfélkör változásait, a versenytársak árait és a saját termékek egyéb jellemzőit. Az MI segítségével a marketingkampányok célzottabbá és hatékonyabbá válnak, mivel a rendszer lehetővé teszi a vásárlói adatok alapján személyre szabott üzenetek elkészítését és célzottabb reklámok megjelenítését.
  • 5.Személyre szabott tartalom létrehozására. Releváns tartalmakat készít anélkül, hogy órákat töltene kutatással. A tartalom, friss, időszerű, így megfelel az adott időszak legfontosabb trendjeinek.

​Egy konkrét példa

Készítsünk vállalatirányítási szoftveréhez marketinganyagokat! Ezt írtam be a ChatGPT-be: „Kérlek, hogy írj 3 kreatív, rövid címsort egy vállalatirányítási rendszert kínáló cég számára, aki nagykereskedőknek, kereskedőknek kínál ERP-rendszert.”

A válasza:

  • Hatékony üzleti döntések a mi ERP-rendszerünkkel
  • Egyszerűen irányítsa vállalkozását a mi szoftverünkkel
  • Növelje bevételét és hatékonyságát az új generációs ERP-vel

Majd folytattam a kérést: „Kérlek, hogy tegyél bele megtérülési számokat!”

A válasza:

  • 25% megtakarítás az ERP rendszerünkkel - Hatékonyabb döntések, növekvő profit
  • Az ügyfeleink 80%-a érte el a befektetés megtérülését 1 év alatt a mi szoftverünkkel
  • Növelje bevételét 30%-kal a költségek 15%-os csökkentésével az új generációs ERP rendszerünkkel

​Előnyök, hátrányok

A chatbot használata díjtalan, a belépéshez regisztrálni szükséges. Fizetős változata februárban jelent meg Magyarországon, 20 dollár havonta. Jó hír, hogy magyarul is tud, és magyar nyelven válaszol a kérdéseinkre, azonban a fogalmazásban néha érezhető, hogy nem az anyanyelve. Mennyire megbízhatók a válaszok? A rendszer még finomítást, bővítést igényel, az adatok pontossága függ a kérés pontosságától, a kérdésünkre vonatkozó, rendelkezésre álló adatok mennyiségétől. Ennek megfelelően például pontosabb adatot kaphatunk világszinten, mint ha magyarországi adatot kérünk a ChatGPT-től.


Ne hagyd ki!