A Microsoft Teams applikáció logója egy okostelefonon, a cég összeáll a Facebook-al
Fotó: Shutterstock

Mi lesz ebből? Összeállt a Microsoft és a Facebook

A Facebook bejelentette, hogy közösségi platformjának munkaközpontú alkalmazását, a Workplace-t integrálja a Microsoft kommunikációs applikációjába, a Teams-be, hogy a felhasználók könnyebben megoszthassák egymással az információkat a két felület között.


Elérni mindenkit

Az együttműködésnek köszönhetően a felhasználók a Workplace hírfolyamából és csoportjaiból tartalmakat oszthatnak meg a Microsoft Teams platformján. A vállalatok tájékoztatása szerint a közeljövőben az ügyfeleknek lehetősége lesz arra is, hogy élőben közvetítsenek Teams videóhívásokat a Workplace csoportokban. A két cég együttműködése logikus, hiszen a távmunkaeszközök kulcsfontosságú szerepet töltöttek be a vállalatok problémamentes működésében a COVID-19 világjárvány idején.

Összehasonlításképp: 2017-ben csupán kétmillió felhasználója volt a Teams-nek, ez a szám 2021 második negyedévében 145 millióra nőtt. Az sem elhanyagolható, hogy a belső üzenetküldő fórumként használt, alig öt éve bevezetett Facebook Workplace már több mint hétmillió előfizetővel rendelkezik.

Az alkalmazottakkal ott kell találkozni, ahol éppen vannak, bárhol is végezzék a munkájukat, bármilyen platformot is használjanak

-mondta Ujjwal Singh, a Workplace vezetője a megállapodással kapcsolatban.

Érdekességképp megjegyezzük, hogy a nagy port kavaró informátor, aki súlyos vádakkal illette a Facebook-ot, a Workplace-en megosztott bizalmas információkra alapozta rágalmait.

Új a Nap alatt?

A technológiai óriások bejelentése nem sokkal azután érkezett, hogy a Facebook két új funkcióval is bővítette szolgáltatásait.

Az egyik a csoportok fizetős szolgáltatása, amelynek köszönhetően az adminisztrátorok saját termékeik értékesítésére e-kereskedelmi piacteret hozhatnak létre a csoportokon belül, illetve közösségi adománygyűjtéseket is szervezhetnek, amellyel ellensúlyozhatják a működési költségeiket. Külön pozitívum, hogy a felhasználók olyan egyedi linkeket is beágyazhatnak, amelyek segítségével közvetlenül fogadhatják a fizetéseket, így nem kell a Facebook rendszerére támaszkodniuk.

A másik az alcsoportok funkció, amely lehetővé teszi a tagok számára, hogy külön paneleket alkossanak, ahol speciális témákat vitathatnak meg, vagy exkluzív tartalmakat tehetnek közzé. A felhasználók dönthetnek úgy, hogy csak az előfizetők léphetnek be az alcsoportokba, ami külön bevételi forrást eredményezhet. Az adminisztrátorok újonnan bevezetett eszközökkel testreszabhatják a csoportjaikat, a tagok pedig közösségi díjakkal jutalmazhatják az értékes bejegyzéseket. A Facebook egy új élményfunkciót is beharangozott, ami várhatóan jövő év elejétől lesz elérhető. Ennek célja az oldalak és a csoportok funkcióinak ötvözése lesz.

Ne hagyd ki!