Hamarosan indul a roham az állami támogatásért, még nem késő megrendelni az új 7 vagy 9 személyes céges elektromos autódat. Összeállításunkban azokat a 7 vagy 9 személyes modelleket mutatjuk be, melyeket a kisebb (1,5 millió), illetve a nagyobb (2,5 millió forintos) összegű állami segítséggel tudsz megvásárolni.


Az új pályázatban új elem, hogy a kiíró a 7 vagy 9 személyes e-modellek esetében is két támogatási sávot határozott meg. A két sáv hasonló, mint az 5 személyes modellek esetében, csak a felső sáv értékhatárában történt változtatás. Számszerűsítve ez azt jelenti, hogy 14 millió forintos beszerzési értékig 2,5, míg 17 millió forintig 1,5 millió forint állami támogatásra pályázhatnak a jelentkezők.

Érdekességként jegyezzük meg, hogy a korábbi, a lakosság számára meghirdetett pályázatoknak köszönhetően az élelmesebb nagycsaládos jelentkezők 4-5 millió forintos támogatást is elnyerhettek. Ezt pedig úgy tudták megtenni, hogy összevonták a legalább három gyermeket nevelő családok autóvásárlását (minimum 7 üléses modellekről van szó) támogató 2,5 millió forintos kedvezményt az e-autókra elnyerhető összeggel. Ez a változat a céges pályázatban értelemszerűen nem alkalmazható.

A 7 vagy 9 személyes elektromos autók többnyire drágábbak, mint a 4-5 személyes modellek, így az új állami támogatási program módosításával a kiíró joggal remélheti, hogy sikerül felpezsdíteni a nagyobb autók iránti keresletet. Ráadásul egyes márkaimportőrök ebben az esetben is jelentősen (akár 1-2 millió forinttal is) csökkentették számos 7 vagy 9 személyes e-modelljük árát, annak érdekében, hogy beférjenek a két támogatást biztosító sáv egyikébe, ezáltal felpörgetve a kisbusz méretű e-autó eladásaikat. A kínálat korlátozott, a bőség zavara nem fenyeget, de jó hír, hogy az autógyártók felismerték a 7 vagy 9 személyes elektromos autók iránti vásárlói igényeket.

  A válogatás szempontjai

Összegyűjtöttük azokat a 7 vagy 9 személyes e-autókat, melyek vásárlói pályázhatnak a 1,5 millió, illetve 2,5 millió forintos állami támogatásra. Fontos megjegyezni, hogy az árak már a 1,5 millió, illetve 2,5 millió forintos állami támogatással, illetve az esetleges importőri kedvezményekkel csökkentett beszerzési árat jelölik. Az egyes regisztrált márkakereskedések további kedvezményeket biztosíthatnak. Az árakat kerekítéssel, illetve ár alapján növekvő sorrendben határoztuk meg. Az ár mellett feltüntettük az adott e-autó nettó akkumulátor kapacitását és a WLTP szerint meghatározott hatótávot is.

A támogatott e-modellek:

1.Opel Vivaro-e

Az Opel Vivaro-e 45 kWh-ás akkumulátorral rendelkezik, mely a WLTP szerint 231 km megtételét biztosítja. Nem elég a 7 ülés? Nagyobb csomagtérre van szüksége? Itt az Opel 9 személyes tisztán elektromos kisbusza, mely állami támogatással már 11,3 millió forintért elvihető.

2.Peugeot e-Rifter

A Peugeot e-Rifter 50 kWh-ás akkumulátorral rendelkezik, mely a WLTP szerint 280 km megtételét biztosítja. Az e-Rifter kétféle karosszéria hosszúsággal is elérhető, akár 400 literes csomagtérrel melynek köszönhetően a 3 gyermekes családok és taxisok egyik kedvenc választása lehet. Állami támogatással már 13 millió forintért elvihető.

3.Opel Zafira e Life

Az Opel Zafira e Life 45 kWh-ás akkumulátorral rendelkezik, mely a WLTP szerint 235 km megtételét biztosítja. A Zafira e szintén 9 személy kényelmes szállításáról gondoskodik. Akinek nem elég a kisebb 45 kWh-ás akkumulátor, megrendelheti nagyobb 75kWh akkumulátorral is, mely közel 330 km megtételére elegendő. Állami támogatással már 13,3 millió forintért elvihető.

4. Pegueot e-Traveller

A Peugeot e-Traveller 50 kWh-ás akkumulátorral rendelkezik, mely a WLTP szerint akár közel 250 km megtételét biztosítja. Kényelemben nem lesz hiány, aki nagyobb hatótávra vágyik, megrendelheti a már jól ismert 75kWh-ás akkumulátorral. Állami támogatással már 11,5 millió forintért elvihető.

5. Nissan e-NV200 Evalia

A Nissan e-NV200 Evalia nettó 36 kWh-ás akkumulátorral rendelkezik, mely a WLTP szerint 200 km megtételét biztosítja. Az egyik legismertebb megbízható elektromos hajtáslánccal rendelkezik, városi üzemmódban akár 300 km megtételére is képes, 7 személlyel. Állami támogatással már 14,3 millió forintért elvihető.

Cikksorozatunk első részében a céges e-járművek beszerzésére kiírt pályázat legfontosabb elemeit, a másodikban a részleteit ismertettük. A harmadikban azokat az e-autókat mutattuk be, amelyek a 12 millió forintos felső határral kijelölt árkategóriába tartoznak és 2,5 millió forintos támogatást lehet elnyerni a megvásárlásukra. A negyedik részében pedig a 12 és 15 millió forintos sávba eső e-autókat listáztuk.


The Conversation

Friss

FotóShutterstock

A Continental válasza Lázár kirohanására: kész visszaadni a támogatás egy részét

Az állami támogatás dolgozói létszámmal kapcsolatos feltételeit valóban nem tudják teljesíteni az autóipar lejtmenete miatt, de mindezt már korábban jelezték a kormánynak. A cég kész visszafizetni a támogatás egy részét.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Jó hír a fogyasztóknak és az állatartóknak: kikerülhet az antibiotikum a takarmányból

Egyedülálló takarmány-adalékanyag kifejlesztésén dolgozik a Dr. Bata Zrt. A kifejleszteni kívánt termék preventív alkalmazásával csökkenhetne vagy teljesen elhagyható lenne az antibiotikumok felhasználása, ezért egészségesebb állományt és a gyarapodási mutatók javulását várják a szakemberek.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Rendeződhet-e az állami és magánegészségügy viszonya?

A magánegészségügy felemelkedése már évtizedes történet, lassan egyre inkább igénybe veszi a lakosság, mint az állami egészségügyi ellátást, holott a legtöbben fizetik a TB-t. Emellett az állami egészségügyi kezelések nem minden esetben mérhetők össze komplexitásukban, előfordul, hogy egy-egy fontos szűrésre vagy beavatkozásra magánintézménybe küldik a pácienseket. Idén még nagyobb lett a szakadék a két intézményi forma közt, a piac rohamos gyorsasággal alakul át e téren is.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!