Ismét rekordot döntött a divatbakiként emlegetett lyukacsos papucs
A Crocs lyukacsos habcipői már az Oscar gálán is feltűntek. A cég negyedéves pénzügyi jelentésében rekordbevételekről olvashattak a befektetők.


A pandémia egyik legnagyobb nyertese a Crocs vállalat. A cég az idei második negyedévben 640 millió dolláros, azaz közel 200 milliárd forintos forgalmat könyvelhetett el. Ez a tavalyi, azonos időszakhoz képest 100 százalékos növekedést jelent. A Crocs adózás előtti eredménye a tavalyi második negyedévben 54,7 millió dollár volt, idén ez az összeg elérte a 190,5 millió dollárt. A vezérigazgató, Andrew Rees 2021 végéig további 65 százalékos bevételnövekedésre számít. Az üzletember hozzátette, elképesztően nagy a kereslet a Crocs papucsok iránt az egész világon. A cég digitális értékesítései 25,4 százalékos növekedést mutattak az egy évvel korábbi eredményekhez képest, így a vállalat bevételeinek 36,4 százaléka már az online eladásokból származik. A cég az elmúlt három hónapban 57 százalékkal több papucsot értékesített, mint egy éve. A papucsok átlagos eladási ára nyolc százalékkal nőtt a második negyedévben. A Crocs pénzügyi vezetője hozzátette, a jövőben további áremelésekre lehet számítani. A vezetőség azt is szeretné elérni, hogy a Crocs 2030-ra karbonsemleges vállalattá váljon.

Támadnak a hiénák

A sokszor csúnyának titulált lábbelik reneszánszukat élik a vírus megjelenése óta, sokan kényelmesebb viseletre cserélték a magassarkúkat és a makkoscipőket. Persze a márka is rátett erre egy lapáttal, ugyanis több hírességgel is szövetkezett az elmúlt pár hónapban. A Puerto Rico-i rapper, Bad Bunny sötétben világító papucsokat dobott piacra a vállalattal, a teljes készletet 30 perc alatt felvásárolták. De Justin Bieberrel is reklámoztak, az ő kollekciója 2 nap alatt ürült le teljesen. A cég vezetősége biztosította a rajongókat, a közeljövőben további nagy dobásokat tervez. A vállalat sikerein felbuzdulva megjelentek a „másoló ninják" is.

A Crocs tájékoztatása szerint a cég panaszt nyújtott be az Egyesült Államok Nemzetközi Kereskedelmi Bizottságához (ITC), ugyanis egyre több cég visszaél a márka nevével. Ezek a vállalatok külföldről importált másolatokat értékesítenek saját boltjaikban. A vállalat nemrég 21 üzlet ellen indított védjegybitorlási pereket. Egyebek között a Walmart is érintett.

The Conversation

Ne hagyd ki!