A 26 éves JJ és a 19 éves Rudy Jimenez élete egyetlen év alatt olyan fordulatot vett, amelyre egyikőjük sem számított. Az Egyesült Államokban, Houston közelében élő mexikói testvérpár mellékesként indított el egy kis online webshopot, amely csupán 12 hónap több mint 30 milliós bevételt generált.
A testvérpár sokáig tejesen hétköznapi életet élt. Rudy az iskolában töltötte hétköznapjait, míg JJ különböző munkahelyeken, egyebek között éttermekben és gyárakban gyűjtött tapasztalatokat és pénzt. Tavaly nyáron úgy döntöttek, hogy ideje valamilyen plusz bevételi forrást keresni. A testvérpár a közösségi média felületeken terjedő népszerű videókból merített ihletet, amelyek hatására elkezdtek kísérletezni, méghozzá cukorkákkal. Az volt a céljuk, hogy az amerikai és a mexikói ízvilágot ötvözzék egy formabontó cukorkában. Az eredmény? A chilitos. Vagy más nevén a dulces enchilados. Egy csípős, pikáns mexikói fűszerekkel bevont édes-savanyú cukorka. Első hallásra furán hangzik, de a vevők imádják. Vagy mondjuk úgy, kajálják. Olyannyira, hogy a mellékesnek indult bizniszük bevétele egyetlen év alatt meghaladta a 105 ezer dollárt.
Az influenszerek ereje
Rudy volt az ötletgazda. Ő kísérletezte ki az ízvilágot, és ő volt az, aki arra buzdította a bátyját, hogy kezdjék el online értékesíteni a formabontó cukorkát. JJ eleinte szkeptikus volt a húga ötletével kapcsolatban, de amint megkóstolta a cukorkát, egyből beadta a derekát. Ahogy fogalmazott, nem tudta elképzelni, hogyan lehetne sikeres egy népszerű amerikai cukorka, amelyet egy teljesen más ízvilággal vegyítenek össze. De amint megtapasztalta az említett ízvilágot, minden kétsége elszállt. Végül a szüleik konyhájában, a helyi közértben vásárolt alapanyagokból belevágtak a cukorka gyártásba. Eleinte csak a környékbelieknek „terítették a cuccot", de hamar rájöttek, hogy mekkora potenciál rejlik a termékükben.
2020 júniusában csináltak a bizniszüknek egy Instagram oldalt, amelyet egyetlen nap alatt százan be is követtek. Ráadásul ezek a követők igen aktív felhasználóknak bizonyultak, ugyanis már a kezdetektől kérdésekkel bombázták a két fiatalt. Tudni akarták, hogyan juthatnának az oldalon reklámozott cukorkához.
Kezdett beindulni az üzlet, így arra jutottak, ideje magasabb szintre emelni a jelenlétüket. JJ-nek nagyjából 10 ezer dollárnyi (3 millió forint) megtakarítása volt. Ebből az összegből csináltak egy webshopot, megtervezték a brandjüket, sajátmárkás csomagolóanyagokat rendeltek, és kiterjesztették szállítási szolgáltatásaikat a helyi piacon túlra.
Rudy mindezek mellett próbált influenszereket keresni a cukorka népszerűsítéséhez. Ez végül nagyon kifizetődőnek bizonyult. Sikerült kapcsolatba lépni az 1,1 milliós követői bázissal rendelkező Yasmin "BeautyyBird" Maya influenszerrel, aki örömmel vállalata, hogy népszerűsítse a chilitos-t. Az együttműködés hatására brutális vásárlói igény mutatkozott a mexikói testvérpár termékére. És ezen a ponton még mindig a cég alapításának nyarán tartunk.
Édes a siker
Az Enchilositos Treats alig néhány hónapja üzemelt, de máris naponta 30-60 rendelés futott be a céghez. JJ úgy döntött, felmond a munkahelyén, és minden idejét a csípős édes-savanyú cukorkáknak szenteli. Rudy is hasonlóan gondolkodik, de ő előbb még elvégzi a sulit. JJ egyáltalán nem bánta meg a döntését. A cég egyetlen év alatt 105 ezer dollárt hozott a testvérpár konyhájára. És nagyon úgy néz ki, hogy ez még csak a jéghegy csúcsa. A fiatalok egyébként nem részegültek meg a sikerektől, még a mai napig is csaját kezűleg készítik el a cukorkákat. Minden rendelést frissen adnak postára. A cégükben rajtuk kívül nincs más alkalmazott. Persze ez idővel változhat, főleg, ha továbbra is megmarad ez a dinamikus növekedés.
A testvérpár természetesen nem ragadt le a chilitosnál, az elmúlt évben számos formabontó termékkel bővült az Enchilositos Treats kínálata. A cég termékei négy dollárnál kezdődnek. JJ és Rudy elmondása szerint ennek az összegnek nagyjából a fele marad náluk, miután levonják a bevételből az előállítási költségeket.
Napjainkban az USA minden egyes államából, Mexikóból és Kanadából is érkeznek rendelések a céghez. Annyira bejött az üzlet, hogy a fiatalok már egy valódi, fizikai bolt nyitását tervezgetik. Egy biztos, egy év alatt nagyon kevés embernek sikerült az, amit JJ és Rudy megvalósított. Ráadásul mindezt a koronavírus-járvány kellős közepén.
Ha érdekelnek még ehhez hasonló sikersztorik, KATTINTS IDE!