Collette DiVitto 26 évesen, miután lediplomázott a Clemon Egyetemen, úgy érezte, ideje függetlenednie. Rengeteg vállalathoz beadta a jelentkezését, de mindenhonnan elutasították. A legtöbbször azzal indokolták a döntésüket, hogy DiVitto nem illik a csapatba, ami valószínűleg burkoltan azt jelentette, nem szeretnének Down-szindrómás embert alkalmazni. DiVitto nem keseredett el, úgy döntött, saját kezébe veszi az életét.
Szerencsés helyzetben volt, ugyanis az egész családját átjárta a vállalkozói szellem. Végül édesanyja, Rosemary Alfredo vezette be a vállalkozás világába.
Alfredo végig kísérte lányát a jogi struktúrája kialakításának rögös útján, megmutatta neki, hogyan kell bejegyezni egy vállalkozást, és bevezette a logótervezés, a honlapkészítés és a logisztika világába is. Az üzleti tevékenységet viszonylag hamar körvonalazták, DiVitto ugyanis négyéves kora óta imádott sütiket sütni.
2016 decemberében megalapították a Collettey’s Cookies „sütivállalatot”.
A kezdetek
DiVitto a bejegyzést követően máris munkához látott. Csokis fahéjas sütijéből mintákat vitt a bostoni Golden Goose Market nevű helyi boltba. Talán szerencséje volt, vagy a desszertek nagyon finomak voltak, vagy mindkettő, a lényeg, hogy a bolt tulajdonosa azonnal rendelt 100 csomag sütit a fiatal lánytól, miután megízlelte alkotását.
Vettünk jó pár 18 kilós kiszerelésű lisztet, bevittük a lakásunkba, és azt gondoltam magamban: „Istenem, fogalmam sincs, mi fog történni”.
-emlékezett vissza Alfredo a CNBC-nek.
A legelején nagyon féltem. De az üzlet megkötése után csodálatosnak és magabiztosnak éreztem magam. Soha, de soha életemben nem éreztem még ilyet.
-tette hozzá DiVitto.
A következő hetekben a páros kibérelt egy kereskedelmi konyhát, és elkezdték „gyártani” a sütiket. Alfredo elmondása szerint körülbelül 20 ezer dollárból indították be a céget, aminek nagy részét a konyha bérlése vitte el. Az első megrendelés teljesítését követően Collete DiVitto történetének híre vírusként kezdett terjedni.
DiVitto elmondta, az első három hónapban több mint 4000 sütit adott el.
Nincs megállás
Népszerűsége napról-napra nőtt, jelenleg több mint 40 ezer követője van Facebookon, és közel 30 ezer Instaramon. A most 31 éves DiVitto vállalata szűk hat év alatt 1,2 millió dolláros, azaz nagyjából 378 millió forintos forgalmat generált, amelyet körülbelül 550 ezer eladott sütinek köszönhet.
A cég szerint továbbra is a csokis fahéjas süti a legnépszerűbb. Termékei már online, illetve több élelmiszerboltban is elérhetők. Jelenleg 15 alkalmazottat foglalkoztat a Collettey’s Cookies, akik kivétel nélkül valamilyen egészségügyi problémával, rendellenességgel küzdenek.
A vállalat profitot is termel, az idáig vezető út azonban közel sem volt egyszerű. Amellett, hogy DiVitto minden nap reggel négy órakor kezdi a munkát, semmilyen külső befektető nem segíti az előrehaladást. Mint mondták, amint kiderül, hogy Down-szindrómás, azonnal visszakoznak.
Persze ez sem tartotta vissza a fiatal vállalkozót, sőt, új célokat tűzött ki maga elé. 2018-ban édesanyjával közösen elindította a Collettey’s Leadership Programs nonprofitot, amely workshopokat és mentorálást nyújt fogyatékos és nem fogyatékos emberek számára egyaránt.
2021 augusztusában DiVitto szerepelt a „Born for Business” című, fogyatékkal élő vállalkozókról szóló reality TV-sorozatban is. Emellett egy gyerekkönyvet is írt, amely saját életéről szól. A „Collette in Kindergarten” című alkotás tavaly jelent meg.
DiVitto azt mondja, hogy a jövőben több munkahelyet szeretne teremteni, hogy „a fogyatékkal élők jól érezzék magukat, és pénzt keressenek az önálló élethez”. (Az USA munkaügyi központjának adatai szerin az országban fogyatékkal élők alig 17,9 százaléka rendelkezett munkahellyel 2020-ban)
Nem számít, hogy ki vagy, te is változást hozhatsz a világba
-vallja Collette DiVitto.