Sikeres játékstúdió retro eszközei, GameBoy, kazetta, számítógép lila fényekben
Fotó: Unsplash

A semmiből jött stúdió megleckéztette a piaci óriásokat

Amikor az emberiség közel egy évre teljesen bezárkózott, sokanTeyvat fantáziavilágában leltek menedékre. Bár a Genshin Impact nevet viselő játék felhasználói is jól jártak, hiszen „kiszabadulhattak" házuk börtönéből, az igazi nyertes a videojáték stúdió volt.



Szabadon bezárva

A Genshin Impact ingyenes videojáték, amely pontosan egy éve, 2020 szeptemberében jelent meg a miHoYo játékstúdió jóvoltából. A történet középpontjában egy titokzatos utazó áll, aki Teyvat fantáziavilágában keresi a testvéreit, akiknek nyoma veszett. A játékban első ránézésre nincsen semmi különös, bár az egyből feltűnik, hogy a fejlesztők igen aprólékos munkát végeztek a karakterek és a környezet kidolgozásával. A Genshin Impact-et élénk színek, bonyolult tervezésű karakterek és egy szabadon felfedezhető, hatalmas játéktér jellemzi.

Nagyjából olyan volt, mint egy menedék azoknak az embereknek, akik kétségbeesetten magányosak voltak, és szerettek volna kezdeni valamit az idejükkel. Jómagam, a barátaimmal együtt hónapokig a játék rabja voltam.

-mondta Jess Weatherbed videojáték- és technológiai újságíró.

Na de miért is olyan különleges ez a játék? Nos, kezdetnek azért, mert hat hónap alatt több mint egymilliárd dollárnyi, átszámítva nagyjából 300 milliárd forintnyi bevételt könyvelhetett el a stúdió az ingyenes alkotásból.

Szórakoztató pénzdömping

A Genshin Impact igazi különlegessége az, hogy a pandémia kellős közepén, szinte a semmiből jelent meg a piacon, gyakorlatilag nulla marketinggel. A játék számítógépeken, telefonokon és PlayStation konzolokon érhető el, néhány hetente pedig egy frissítést is kiadnak a fejlesztők. A nagy beharangozás hiányának ellenére a stúdió fél év alatt több mint egymilliárd dollárnyi bevételt könyvelhetett el. Ráadásul ez az összeg csak a mobilos, játékon belüli vásárlásokból folyt be, a többi platform teljesítménye egyelőre nem ismert. Egyes becslések szerint az említett időszakban napi szinten hárommillió ember kalandozott Teyvat földjén. A stúdió bevételeihez nagyban hozzájárultak a fokozatosan bevezetett új szereplők, amelyeket a felhasználók megvásárolhattak. Hu Tao karaktere például egyetlen nap alatt 13 millió dollárt hozott a konyhára, de Xiao még többet, egészen pontosan 15 millió dollárt generált a vállalatnak, szintén egyetlen nap alatt. A Genshin Impact-et a nagyok közé katapultálták a sikerei, 2020 végén az Apple és a Google is megjutalmazta az „Év játéka" díjjal. Valljuk be, jogosan, hiszen úgy érte el az említett eredményeket, hogy nincs olyan húzónév mögötte, mint az EA, a Marvel, a Pokémon vagy épp a DragonBall. Egyszer csak megjelent a piacon, és mindent letarolt.

Ha nagyon akarod, egyszerűen eltűnhetsz ezekben a nagy, felfedezhető, nyitott világokban, amelyekben egész közösségekkel találkozhatsz. Ezekbe nagyon könnyű beilleszkedni, még akkor is, ha épp nem egy globális pandémia közepén vagy, és nem hagyhatod el az otthonodat

-magyarázta a játék sikerei mögött rejlő okokat Weatherbed.

A szakember hozzátette, hogy a stúdió eredményein felbuzdulva a rivális, nagynevű vállalatok is felpumpálták a produkciós költségvetésüket, hogy egy-két millió felhasználót átcsábítsanak a miHoYo-tól. Annyi biztos, nem lesz egyszerű dolguk.

Ne hagyd ki!