A magyarázatot a hatékonysági mutatókban érdemes keresni.


A Fidesz-kormánynak már tíz éve deklarált célja, hogy a kiskereskedelmi hálózatok piacán a magyar szereplők részarányát 50 százalék fölé emelje. Amit azonban a bankszektoron, a médián és az energiapiacon sikerült következetesen végigverni, az nem megy át a kiskereskedelmen. A magyar vásárlók többsége továbbra is brit vagy francia hipermarketbe, német diszkontba és osztrák hátterű szupermarketbe jár- írja a G7, amely az okokra is rávilágít.

Hatékonyság, hatékonyság, hatékonyság

A lap német diszkontláncok (Aldi, Lidl és Penny Market) 2019-es adatait vetette össze a magyar hálózatokéval (CBA, Coop, Reál), amelyek alapján arra a következtetésre jutott, hogy az előbbiek legalább hatszor akkora forgalmat értek el, mint a magyarok, és az egy alkalmazottra jutó bevételben is hasonlóak az arányok. Emellett a diszkontok kétszer többet költenek dolgozóikra, ezért a magyar láncoknál is fel kellett venni a lépést az általános bérnövekedéssel. És végül az árakról sem feledkezzünk meg.

A G7 következtetése szerint a külföldi láncok protekcionista visszaszorítása szándékos piactorzításhoz vezetne, amellyel a hatékonyabb szereplők kárára mesterségesen erősítenék a kevésbé hatékony szereplők pozícióját.

Arról már korábban írtunk, hogy a kormány megpróbálja helyzetbe hozni a falusi kisboltokat, a nekik szánt támogatásról ITT írtunk részletesen.


The Conversation

Friss

A Facebook, ahogyan eddig ismertük, pár év múlva megszűnhet létezni

Mark Zuckerberg igen tartalmas interjút adott a The Verge-nek, amelyből iderült, mit tervez a Facebookkal. Elöljáróban csak annyit mondunk: metaverzum.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Üzent a milliárdos űrhajós az önmagukban kételkedőknek

A Virgin Group milliárdos alapítója, Richard Branson szerint egészséges és teljesen emberi, ha valaki kételkedik magában. Ami igazán fontos, az az, hogy ne engedjük, hogy a félelmeink elnyomják az álmainkat.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Redd on Unsplash

Felforgatná az időrabló online meetingek világát egy startup

A Katch nevet viselő informatikai startup négymillió dolláros befektetéshez jutott. A támogatók között megtalálhatók a Tumblr, a Pinterest, a Square és a Giphy nagyágyúi is.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!