Sikeres nő fehér kapucnis pulcsiban magasba emeli kezeit a naplementében egy tengerparton, milliárdos üzletet hozott össze család mellett
Tori Gerbig alig 24 éves volt, amikor elindította első vállalkozását. Akkor még nem is sejtette, hogy a Pink Lily 10 évvel később egy 40 milliárdos üzletté fogja kinőni magát. Nézzük, mi áll az üzletasszony sikere mögött!


A kezdetek

Tori Gerbig egészen 2011-ig átlagos életet élt. Volt egy viszonylag jól fizető munkahelye, szabadidejét pedig vagy családjával, vagy online vásárlással töltötte. Akkoriban az online vásárlás piaca meglehetősen kiforratlan volt, ezért a 24 éves fiatal úgy döntött, mellékesként női ruhákat fog árulni az eBay-en.

Gerbig férje segítségével, mindössze 300 dollárból, azaz nagyjából 93 ezer forintból indította be az eBay „áruházát”. Az első ruhákat és kiegészítőket nagykereskedelmi webhelyekről szerezték be.

Mivel egyikőjük sem volt jártas az árképzési stratégiákban, ezért olyan árakat adtak termékeiknek, amilyeneket ők is szívesen kifizettek volna az adott árucikkekért. A fiatalok a kezdeti időszakban saját nappalijukból dolgoztak, így anyagi szempontból lényegében csak a beszerzés és a kiszállítás miatt kellett aggódniuk.

Az első néhány évben havonta 300-1000 dollárnyi bevételt könyvelhettek el. A nyereséget eleinte diákhitelük törlesztésére használták, illetve visszaforgatták a vállalkozásba.

A nagy áttörés

Gerbig észrevette, hogy mekkora lehetőség rejlik az ötletében, ezért elrepült Los Angelesbe, hogy új eladókkal találkozzon és kedvező árú termékrendeléseket adjon le. Idővel szakkiállítások állandó látogatójává vált, ennek köszönhetően tovább bővítette kínálatát.

2013-ban létrehozott egy Facebook csoportot, hogy egyszerre több csatornán keresztül értékesítse ruháit. Év végére nagyjából 20 ezer dollárt takarítottak meg, amelyből elindították első hivatalos weboldalukat Pink Lily néven. Ez volt az a pont, ahol igazán beindult a vállalkozás.

2014 májusában már havonta 100 ezer dollárnyi bevételt generált az oldal. A sikereken felbuzdulva Gerbig elérkezettnek látta az időt, hogy felmondjon munkahelyén, és minden erejét a Pink Lily-re fordítsa. Férje néhány hónappal később követte példáját. Ez jó ötletnek bizonyult, ugyanis a 2014-es évet négymillió dolláros, azaz nagyjából 1,24 milliárd forintos bevétellel zárták.

2019-ben az oldal teljes forgalma elérte a 70 millió dollárt. Annyira beindult a Pink Lily, hogy napjainkban már több mint 11 ezer termék található kínálatában és 250 munkavállaló dolgozik a cégnél. 2021-ben a mellékesként indult vállalat forgalma 141 millió dollár, átszámítva körülbelül 43,7 milliárd forint volt.

A most 35 éves üzletasszony a CNBC-vel megosztotta, véleménye szerint mire kell figyelni, ha valaki sikeres üzletet szeretne építeni:

  1. Találj egy piaci rést és használd ki! Különösen előnyös, ha egy létező, jól bejáratott ágazatban leled meg, hogy mire van szükségük a vásárlóknak.
  2. Forgasd vissza a profitot a vállalkozásodba. Gerbig szerint az első években kulcsfontosságú, hogy szinte minden nyereséget a cégedre fordíts. Ha valaki a nulláról indul, akkor egy igen megterhelő időszakra kell számítania, rengeteg túlórával, lemondással és spórolással. De ahogy a Pink Lily példája is mutatja, megéri szenvedni pár évet.
  3. Találj örömöt a munkádban, próbálj egyedi módon kapcsolatot teremteni vásárlóiddal. Gerbigék sikerében hatalmas szerep jut a közösségi felületeknek, Instagramon több mint 1,4 millióan követik a Pink Lily-t. A házaspár jellemzően ezeken a felületeken harangozza be új termékeit és kéri ki a vásárlók véleményét.
  4. Ösztönözd a hűséges, visszatérő vásárlóidat arra, hogy márkanagykövetként reklámozzák árucikkeidet. Közreműködésükért cserébe ne felejtsd el jutalmazni őket, például vásárlási kedvezményekkel.
  5. Az utolsó, és talán a legfontosabb tanácsa az, hogy olyan vállalkozásba kezdj bele, amit őszintén, teljesen magadénak érzel.

The Conversation

Ne hagyd ki!