A jövő héten zajló HiQ Connect – Budapest startup rendezvény apropóján készített interjút Andrássyné Farkas Ritával, a HeatVentors CEO-jával és Seres Nikolettel, a Roche Magyarország Public Affairs partnerével az IN.hu online magazin. A beszélgetés témája az volt, hogy változóban van-e a női és férfi vezetők közötti megkülönböztetés, és eltűnhet-e teljesen a köztük lévő szakadék. A cikkből szemléztünk.
Egyre több a női vezető
Mennyire befolyásolta a működéseteket a pandémia, illetve milyen hatással van erre most a háború és a gazdasági lassulás?
F.R.: Úgy gondolom, hogy a pandémia és a gazdasági lassulás minden cégnek kihívást jelent, de azért vagyunk dinamikus vállalat, hogy ezeket a kihívásokat kezeljük.
2020 elején, amikor elért hozzánk a vírus, Olaszországba kellett volna utaznunk egy rendszer telepítésére, a korlátozások miatt azonban erre nem volt lehetőségünk. Ennek orvoslására létrehoztunk egy olyan kivitelezési segédletet, ami alapján bármilyen kivitelező cég/csőszerelő el tudja végezni a munkálatokat. Ennek megfelelően az olasz vevőnk is meg tudta csinálni a rendszerbeillesztést a helyszíni támogatásunk nélkül, és a rendszer üzeme csúszás nélkül tudott elindulni.
Jelenleg a piacon az energiaárak ugrásszerű emelkedése látható. Ez még inkább arra sarkallja a cégeket, hogy energiát takarítsanak meg. A HeatTank ezt teszi lehetővé a vevők számára a fenntarthatósági és környezetvédelmi célok elérése mellett.
S.N.: A világjárvány kétségtelenül felgyorsította a digitális átállást a hazai ellátásban is, gondoljunk csak a telemedicinára, az e-receptek elterjedésére, az EESZT bevezetésére vagy az oltás folyamatának kiemelt szervezettségére. Az elmúlt két év rávilágított arra is, hogy az egészségügy hatékony működéséhez milyen nagy szükségünk van az adatok strukturált gyűjtésére és kezelésére, valamint az információáramlás gyorsaságára.
A háborús helyzetben pedig elsődleges fontosságú volt számunkra, hogy azonnali hozzáférést biztosítsunk az innovatív terápiáinkhoz minden arra rászoruló, menekült beteg számára. Ennek támogatására létrehoztunk egy folyamatosan működő hotline szolgálatot, hogy a korábban a termékeinkkel kezelt, rászoruló betegek szükségleteit mielőbb támogatni tudjuk. A cégszintű adományokon felül mind a COVID alatt, mind a háborús helyzetben számos kollégánk vállalt önkéntes munkát.
Szerintetek mi a legnagyobb segítség egy startupnak jelenleg, és miben segít egy ilyen rendezvény?
F.R.: Mivel innovatív és egyedi termékekkel lépünk a piacra, így a legfontosabb feladatunk, hogy bekerüljünk a köztudatba, építsük a brandet, megismerje a piac a termékünket és a benne lévő előnyöket. Ez a rendezvény is ezt a célt szolgálja.
S.N.: Fontos, hogy valódi és rendszeres párbeszéd alakuljon ki az ökoszisztéma szereplői között. A startupoknak érteniük kell a corporate világ működését, és a nagyvállalatoknak is jót tesz, ha belelátnak a startupok működésébe. Mi is sokat tanulunk tőlük, például a rugalmas és agilis működés átültetését egy corporate környezetre. Nekik fontos érteniük, hogy a piac milyen problémákra keres megoldást, a többi szereplőnek pedig meg kell ismernie az általuk kifejlesztett megoldásokat. Az innováció ugyanis bárhonnan érkezhet.
A HiQ Connectről azt ígérik, hogy a startup rendezvények új dimenzióját hozza el? Miben jelent újat ez a rendezvény?
S.N.: Ez a két napos esemény valódi platformot és lehetőséget teremt arra, hogy az ökoszisztéma szereplőit több országot átívelve összekösse. Számunkra fontos lehetőség, hogy olyan lokális, regionális vagy akár globális szereplőket ismerjünk meg a piacon, akikkel esetleg együttműködésre léphetünk, és mi is szeretnénk elhelyezni magunkat a startup ökoszisztéma térképén. A közös célja egy ilyen rendezvénynek, hogy értéket teremtsünk, újdonságokat ismerjünk meg és az országhatárokon is átívelő kapcsolatokat építsünk. És pont ilyen lesz az HiQ Connect - Budapest június 7-én és 8-án.
Ha szívesen olvasnád végig a teljes interjút, azt EZEN a linken megteheted.