Elisabeth Galvin, a Delyse és a Stellar Snacks alapítója a 90-es években költözött Dél-Franciaországból az Egyesült Államokba. Akkoriban saját bevallása szerint egyáltalán nem beszélt angolul – ma viszont már amerikai légitársaságok tömkelegének szállít harapnivalókat, írja az Entrepreneur.
Elisabeth Galvin már jóval azelőtt is érdeklődött a gasztronómia iránt, hogy megismertette volna az amerikai közönséggel a családi receptből származó pralinéit és pereceit. Az üzletasszony Dél-Franciaországban nőtt fel, és bár közgazdasági és jogi diplomát is szerzett, mindig is úgy érezte, hogy az ételek világa felé vezet az útja.
A 90-es évek elején, alig 20 évesen követte álmát, és Amerikába költözött, itt pedig teljesen véletlenül csöppent bele az élelmiszeriparba. Egy házibulira egy kis zacskónyi otthon készített pralinéval érkezett – a dícséretek mellett pedig a Reno Air nevű légitársaság üzleti ajánlatát is hazavihette.
Nem sokkal később egy 1400 négyzetméteres konyhában találta magát, ahol elindította Delyse nevű cégét, amelynek nevét a francia délicieuse („finom") szó ihlette. A családi receptből készült pralinét ipari mennyiségben kezdte eladni a Reno Airnek, két éven belül pedig már teljes személyzetet irányított – közülük sokan még ma is neki dolgoznak.
Mentalitásáról sokat elárul, hogy egy ponton megvétózta, hogy terméke az üzleti osztályon utazók kiváltsága legyen.
Az étel soha nem lehet luxus
– mondta erről Galvin.
Mindenki számára elérhetőnek kell lennie.
Amikor készen állt a további növekedésre, a hölgy egy merész, rendkívül kockázatos stratégiát dolgozott ki: ingyen kezdte adni termékeit, hogy azok minél több utashoz eljussanak.
Azért, hogy elkerülje a csődöt, hirdetéseket helyezett el a csomagoláson – hamarosan pedig már a Forbes, a Los Angeles Times és az Adweek írt az üzleti modellről. Innen már egyenes út vezetett az Egyesült Államok legfontosabb légitársaságaihoz: Galvin többek között az Americannel, a Uniteddel és a Northwesttel kötött szerződést.
Időközben lánya, Gina Galvin is betársult hozzá, a Stellar Snacks nevű kézműves perecgyáró-céget már együtt vezetik. Az új vállalat – amely egyebek között az Alaska Airlines beszállítója – pontos értékéről nincsenek információink, az viszont egyértelműnek tűnik, hogy jól megy a szekér: