Fejlesztette a szolgáltatását a Google
Fotó: Shutterstock

Bőrelváltozások azonosítására is képes lehet a Google appja

Egyes bőrgyógyászati problémákat, bőrelváltozásokat, például kiütéseket vagy anyajegyeket is képes lehet azonosítani a Google képfelismerő technológiájának, a Lens-nek a friss verziója. Azonban vannak kritikusai az applikációnak.


Bőrelváltozásokat is azonosíthat a fejlesztett Google Lens

Bemutatta a Google a képfelismerő technológiájának az újabb, fejlesztett verzióját.

Csak készítsen egy képet, vagy töltsön fel egy fényképet a Lens-en keresztül a bőrelváltozásokról, és vizuális egyezéseket talál majd a kereséshez

idézi a tech cég blogbejegyzését a HVG.

A funkció számos látható elváltozásra is rá tud keresni a képük alapján az internetek, például dudorokra az ajkakon, vonalakra a körmön vagy hajhullásra a fejbőr bizonyos részén. Ráadásul a fotókat a felhasználók a Bard chatbottal folytatott beszélgetéseikbe is beilleszthetik, és a Lens így is segíteni tud a kép kiértékelésében.

Azonban a Google kiemeli, az eredmények „csak tájékoztató jellegűek”. Nem adnak pontos diagnózist, ezért nem szabad rájuk hagyatkozni. Érdemes a bőr elváltozásai miatt orvoshoz fordulni.

Egyébként akadnak kritikusai is az egyelőre csak az Egyesült Államokban érhető google-ös szolgáltatásnak. A Verge-nek például azért vannak fenntartásai az app diagnosztikai szolgáltatásával kapcsolatban, mert a szoftver kevésbé pontos a sötétebb bőrtónusú felhasználóknál. Megjegyzik, számos képadatbázisból hiányoznak a bőrtípus-kategóriákra vonatkozó adatok, valamint sötétebb bőrűekről készült képek.

Az Európai Bizottság fogást keres a technológiai óriáson

Ha a Google-nél járunk: az Európai Bizottság a napokban értesítette a céget, hogy előzetes vizsgálata szerint az amerikai technológiai óriáscég megszegte az uniós versenyellenes szabályokat, erőfölényével visszaélve torzítja a versenyt a hirdetési ágazatban.

A közleményük szerint az EU előzetes megállapításaiban azt kifogásolja, hogy a Google erőfölényét kihasználva a saját online vizuális hirdetéstechnológiai (adtech) szolgáltatásait részesíti előnyben a versenytársak, a hirdetők és azok kiadóinak kárára. A bizottság szerint aggodalomra ad okot, hogy a Google állítólagosan szándékosan juttatja versenyelőnyhöz saját szolgáltatásait, kizárva ezzel a rivális hirdetőket a piacról. Ez megerősítette a cég hirdetéstechnológiai szolgáltatásainak központi szerepét az adtech ellátási láncban, valamint képességét arra, hogy magas díjat számítson fel szolgáltatásáért.

Amennyiben a megállapítás megerősítést nyer, az ilyen magatartás sértené az Európai Unió működéséről szóló szerződés vonatkozó cikkét, ami tiltja a piaci erőfölénnyel való visszaélést

Az uniós bizottság előzetes megállapítása szerint a feltárt magatartásra vonatkozó korrekciós intézkedések meghozatala valószínűleg nem lenne elégséges annak elkerülésére, hogy a Google továbbra is saját szolgáltatásait részesítse előnyben. Ezért a szolgáltatások egy részének eladása oszlatná el egyedül a versenyjogi aggályokat. A kifogásokat részletező értesítés megküldése nem befolyásolja a vizsgálat kimenetelét - tették hozzá.


Ne hagyd ki!