Voltak, akik gyorsan el is költötték a összeget
Fotó: Shutterstock

Tévedésből ingyen pénzt osztott felhasználóknak a Google Pay

Volt olyan felhasználó, akinek a számlájára több mint 340 ezer forintnak megfelelő dollárt utalt a Google Pay a napokban, csupán tévedésből. Egyesek gyorsan el is költötték az összeget. Ők csak a Google döntésének köszönhetik, hogy most nem állnak perben a céggel.


Tévedésből utalt pénzt néhány felhasználójának a Google Pay

Több Google Pay felhasználónak is kisebb-nagyobb összeg (10 és 1000 dollár közötti – 1 dollár nagyjából 340 forint) érkezett az applikációs számlájára a napokban, akár többször is. Az Ars Technika kiemelte, az ingyen pénzt az app jutalomprogramján keresztül kapták az emberek.

Több képernyőkép szerint „dogfooding” céljából utalták át az összeget, ami egy alkalmazás bétaváltozatának a belső körökben tesztelésére használt kifejezés. Tehát valószínű, hogy a pénzt eredetileg Google-alkalmazottaknak, vagy tesztelő partnereknek kellett volna megkapniuk.

Később az érintetteknek érkezett egy e-mail a Google-től, amely szerint egy hiba miatt kapták a pénzt, amit a cég már vissza is vett az appos számlájukról. Mint kiderült, jobban jártak azok, akik az összeget - meglehetősen bátran - addigra elköltötték. Ugyanis a vállalat kiemelte, amennyiben nem tudják visszavonni az ingyen dollárokat a Google Pay-ből, akkor az a felhasználóé marad, nem követelik vissza.

A HVG megjegyzi, akik elköltötték az összeget, csak a keresőóriás döntésének köszönhetik, hogy most nincsenek bajban. Sejthető volt, hogy a pénz kétes eredetű, mégis felhasználták, így azt akár jogi úton is visszakövetelhetné tőlük a cég.

4,2 milliárd dollárra perlik a Google-t

Egyébként kiadók és laptulajdonosok pedig azzal vádolták meg a Google-t a napokban, kihasználta a domináns pozícióját az internetes hirdetések területén, és nem adott annyi pénzt nekik, mint amennyi járt volna. A konkrét esetek a reklámtechnológiát, azaz az adtechet érintik. Például ezek a technológiai megoldások döntik el, hogy a fogyasztók milyen online hirdetéseket látnak, és azok mennyibe kerülnek. Tehát közvetlen hatással vannak rá, mennyit kereshetnek általuk a kiadók.

A felperes szerint túl magasak a Google hirdetéstechnológiai szolgáltatásainak a költségei. Valamint visszaélt az erőfölényével, és illegálisan csökkentette a kiadók hirdetési értékesítéséből származó bevételeit. Kártérítésként összesen 4,2 milliárd dollárt, azaz nagyjából 1500 milliárd forintot követelnek az érintettek.

A vádakra a Google már reagált. Kijelentette, küzdeni fog a „spekulatív és opportunista” akció ellen. Elmondta, a saját és az adtech versenytársai hirdetési eszközei webhelyek és alkalmazások millióinak segítenek a tartalmak finanszírozásában, valamint hozzájárulnak új ügyfelek eléréséhez is.

Ne hagyd ki!