Influenszerek munkában
Fotó:123RF

Kiszámolták, hány követővel lehetsz évi 30 millió forintot kereső influenszer

Az olyan nagyágyúkat, mint Dwayne Johnson és Cristiano Ronaldo több mint 200 millió ember követi a különböző közösségi média felületeken. Ők egyetlen promóciós bejegyzésért elkérhetnek akár 1 millió dollárt is. Nem rossz pénz egy szelfiért. Aggodalomra semmi ok, közel sem lesz szükséged ilyen sok követőre ahhoz, hogy kiemelkedő keresetre tegyél szert influenszerként.


Sokan álmodoznak arról, hogy influenszerként huszonévesen lényegében nyugdíjba vonulnak. Csábító lehet ez az életforma, viszont, ha valaki (még) nem kapós híresség, akkor bizony keményen meg kell dolgoznia a követőkért és a nézettségért. A Lickd.co összegyűjtötte, mennyi feliratkozót kell bevonzani a különböző platformokon évi 100 ezer dolláros, nagyjából 30 millió forintos jövedelemhez.

YouTube

A világ legnépszerűbb video megosztó portálján legalább 1000 feliratkozóra és éves szinten 24 milliós nézettségre lesz szükséged.

Csatlakoznod kell a YouTube partnerprogramjához, ugyanis ez teszi lehetővé, hogy a videóidon megjelenő reklámok után pénzhez juthass. Ahhoz, hogy ide felvételt nyerj, az alábbi feltételeknek kell megfelelned:

  • rendelkezz legalább ezer feliratkozóval
  • 12 hónap alatt minimum 4000 órányi nézési időt kell elérniük a videóidnak
  • létre kell hoznod egy AdSense fiókot, amit aztán össze kell csatolnod a YouTube fiókoddal

Az Influencer Marketing Hub becslése alapján egy átlagos feltöltő 7,6 dollárt keres minden ezredik néző után. Ennek az összegnek a 45 százaléka a Google-t illeti.

Instagram

Az Instagramon minimum 5000 követő és körülbelül 308 darab szponzorált poszt fog évi 30 millió forintos bevételt eredményezni.

Természetesen minél több követőd lesz, annál több pénzt kérhetsz el a bejegyzéseidért. 1 milliós követői bázis esetén például egyetlen posztért akár 250 ezer dollár (75 millió forint) is ütheti a markodat. Ha jövedelemhez szeretnél jutni a platform segítségével, itt is szükséged lesz plusz beállításokra. Állítsd át a profilodat hivatalos, üzleti fiókká, válaszd ki, milyen iparágban tevékenykednél, és indulhat is a pénzkeresés!

TikTok

Ahhoz, hogy a TikTokozásból 12 hónap alatt 30 millió forintot keress, legalább 10 ezer feliratkozót és összesen 270 milliós nézettséget kell összehoznod.

A YouTube-hoz hasonlóan itt is van egy partnerprogram, ami a TikTok Creator Fund nevet viseli. Ebbe az alkotói alapba csak azok kerülhetnek be, akik az Egyesült Királyságban, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban, Franciaországban, vagy az Egyesült Államokban élnek, elmúltak 18 évesek, legalább 100 ezer követőjük van, és minimum 100 ezres megtekintést produkáltak az elmúlt 30 napban.

Ha nekünk nem hiszel, mutatunk egy kalkulátort, ITT megtalálod.

Ne hagyd ki!