Annyit előre elárulhatunk, hogy nem lesznek alacsonyabbak a költségek
Fotó: Shutterstock

Így változnak a casco és a kgfb díjai az idén

Kedvezően hatott a koronavírus-járvány időszaka az autós biztosítások piacára. Azóta azonban egyre több a baleset a magyar utakon és emelkedőben van a kárinfláció is, ezek pedig a casco és a kgfb díjainak a növekedését hozzák magukkal.


Kevesebb volt az autóbaleset a koronavírus alatt

Messze az évtizedes átlag alatt volt a közlekedési balesetek száma 2020-ban és 2021-ben a koronavírus miatt kisebb forgalmú hazai úthálózaton. Amíg a pandémia előtti utolsó évben, 2019-ben 164 ezer baleset történt a magyarországi utakon, két éve „csupán” 120 ezer, tavaly pedig 139 ezer. A biztosítók kgfb-ből (kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás) származó bevételei azonban 3,3 százalékkal 255 milliárd forintra nőttek tavaly – írja a vezess.hu.

A közúti forgalom csökkenése pozitív hatással volt a kárgyakoriságra, de az összes kárkifizetés nem egyenesen arányosan csökkent a kárgyakorisággal, a kárinfláció már 2019 második félévétől jelentős mértékben érezhető volt az áltagkárokban

– magyarázta Busa Zoltán, az Aegon Gépjármű- és Szállítmánybiztosítási üzletágvezetője.

Így alakul manapság a kgfb és az átlagos kárérték

Az új szerződések éves átlagdíja jelenleg 49 700 forint az Aegonnál, valamint a Groupamánál 46 484 forint. Azonban jelentős különbségek vannak az árszintek között például az autótulajdonosok lakóhelye szerint. A K&H-nál jelenleg az 1390 köbcentis hengerűrtartalmú, benzines személygépkocsik átlagdíja az A0 bonus-malus besorolás mellett vidéki kisvárosi ügyfeleknél átlagosan 35 427 forint, az ugyanilyen autóknál a jóval kockázatosabb Budapesten viszont 74 162 forint.

Az egy-egy sérült gépjárműre kifizetett kárérték pedig tavaly átlagosan 750 ezer forint volt, ha pedig csupán a személyautókat nézzük, akkor 662 ezer. Ebbe az összegbe beletartoznak a személyisérüléssel és a csak járműtöréssel járó káresemények is.

Emelkedni fognak a díjak

A kárinfláció folyamatosan erősödött és hosszú távon érezteti hatását. Ezt egy ideig valamelyest ellensúlyozta a Covid járvány, hiszen a balesetek száma csökkent, azonban ma ez már nem mondható el. (…) A kárgyakoriság és a kárinfláció együttes növekedése a díjak emelkedéséhez vezet

– tájékoztatott a K&H Biztosító kommunikációs igazgatósága.

A biztosító tájékoztatásával összhangban vannak az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) legfrissebb statisztikái is, hiszen 10,2 százalékos emelkedést mutatnak a személysérüléses baleseteknél az év első felében a múlt esztendő hasonló időszakához képest.

A díjemelést jelen körülmények közt indokoltnak látjuk, és ezért egy több részletből álló emelést hajtottunk végre

- nyilatkozta Busa Zoltán, az Aegon Gépjármű és Szállítmánybiztosítási üzletágvezetője a portálnak.

Mindezek mellett a casco díjai is emelkednek az idén. A K&H nagyjából 20 százalékkal már növelte az árszintjeit, az Aegon pedig az év második felében 15 százalékos drágulással kalkulál.

Ne hagyd ki!