Már Magyarországon is elérhető a Hyundai Ioniq 5 felfrissített változata erősebb akkumulátorral. Az árak 16 millió forintnál kezdődnek, a csúcsmodell ennek majdnem a duplája.
A 62,9 kWh kapacitású 170 lóerős hátsókerék-hajtású alapmodell 16 millió forintba kerül, a 84 kWh-s és 228 lovas szintén hátsó kerekes kivitel 17,5 millió forinton nyit, a 84 kWh-s és 325 lóerős összkerekes verzióért pedig alaphangon 18,8 millió forintot kell fizetni - írja a HVG. Az Ioniq 5 N 650 lóerős szupersportos csúcsmodell pedig minimum 29 millió forint kifizetését követően vezethető haza.
Összehasonlításként: A most kifutó széria 77,4 kWh-s kapacitású 228 lóerős hátsókerék-hajtású példányait 17 millió forintos áron jegyezték.
Jól végzett az Ioniq egy amerikai teszten
Korábban hírt adtunk arról, hogy kutatást végzett az amerikai Consumer Reports, egy tesztekkel foglalkozó nonprofit szervezet arról, hogy a felhasználók mennyire elégedettek elektromos autóikkal. A felmérés nyertesei egyértelműen a Hyundai, a Kia és a BMW, a Teslától csak egy modell fért fel az idei elégedettségi listára.
Az átlagos elektromos autók között a Hyundai Ioniq 6 végzett az élen 100-ból 83 ponttal. A felhasználók szerint praktikus, kényelmes, jól felszerelt, biztonságos, van ereje, gyorsan fel lehet tölteni.
A Tesla vezet az európai eladásokban
Júniusban a legtöbbet eladott elektromos autó Európában a Tesla Model Y volt, 23 869 eladott darabbal. Második a Tesla Model 3, amelyből 20 829 jármű talált tulajdonosra, harmadik az MG 4 9877 darabbal. A Hyundai márkából a legjobban a Kona szerepelt, amely a 20. helyen állt 3424 eladott darabbal.