Megkezdődött a Ferihegyi repülőtérre vezető gyorsforgalmi út fejlesztésének előkészítése. A tanulmánytervek kidolgozásának fázisában a Budapest Fejlesztési Központ kikéri a környéken élők és az itt közlekedők véleményét, hogy milyen fejlesztéseket tartanának szükségesnek a jelenleg korszerűtlen, leromlott műszaki állapotú repülőtérre vezető úton, illetve annak környékén. A kérdőívek kitöltésére november 5-ig van lehetőség.
Kérdőívet lehet kitölteni
A Ferihegyi repülőtérre vezető út fejlesztéséről kérdőívet indított el a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) – közölte a BFK vezérigazgatója, Vitézy Dávid Facebook-bejegyzésében. A környéken élőknek és az itt közlekedőknek november 5-ig ezen az oldalon lesz lehetőségük a kérdőívek kitöltésére.
A BFK arra kiváncsi, hogy az érintettek milyen problémákat érzékelnek a repülőtéri út és a Gyömrői út mentén, milyen céllal (munkába, iskolába járás, bevásárlás, a repülőtér elérése), milyen gyakran és milyen módon (BKK-busz, Volánbusz, kerékpár, gyalog) veszik igénybe a repülőtérre vezető utat.
A BFK képet szeretne kapni arról is, hogy mekkora támogatottsága lenne az új buszsáv- és kerékpársáv kialakításának, illetve a válaszadók mennyire tartják fontosnak a közúti sávok növelését.
Továbbá a BFK a környékbeli vasútállomások (Ferihegy, Szemeretelep, Pestszentlőrinc) megközelíthetőségével kapcsolatos problémákra is rákérdez.
Korszerűtlen, leromlott műszaki állapot
Vitézy Dávid bejegyzéséből kiderül: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) megkezdte a Ferihegyi repülőtérre vezető gyorsforgalmi út fejlesztésének előkészítését. A tervezői közbeszerzési tendert a Főmterv Zrt. és az Utiber Kft. konzorciuma nyerte meg, a kiviteli terveknek és a tenderdokumentációnak 2022 során kell elkészülnie. Ezt követően lehet majd dönteni a kivitelezés ütemezéséről, forrásbiztosításáról.
A fejlesztés szükségszerűségét ecsetelve kiemelte: Ferihegyet ma egy korszerűtlen, ráadásul leromlott műszaki állapotú úton lehet elérni, ahol különös problémát okoz az út elválasztása.
A forgalom az elmúlt évtizedekben emelkedett, hiszen a repülőtéri forgalmon kívül ez az M4-es út bevezetője és néhány budapesti városrész legfontosabb forgalmi útvonala is.
A középen elválasztott, 2x1 sávos, szűk áteresztőképességű, a köznyelvben gyakran gyorsforgalmiként emlegetett út – amely mellett szinte szervízútként lehet a Gyömrői úton közlekedni – balesetveszélyes és rendkívül zavarérzékeny: egyetlen apró fennakadás többórás torlódást eredményezhet, számtalan közlekedőnek okozva ezzel kárt, elvesztegetett időt.
Az út környezete, amivel a hazánkba repülőgéppel érkező külföldiek először találkoznak, nem méltó sem Budapesthez, sem Magyarországhoz. A buszok előnyben részesítése nem megoldott, biztonságos kerékpáros útvonal nincs.
- jegyezte meg.
Külön szintben keresztezi majd a közút a vasutat
Vitézy Dávid kitért arra, hogy a Határ úti metróállomás vonalától a főváros határáig terjedő fejlesztés eredményeképpen miként változik át a környék közlekedése.
Eszerint a rekonstrukció révén egységes, egybenyitott, korszerű főút jön létre, bizonyos szakaszon új buszsáv, gyalogos és kerékpáros utak épülnek.
A mai, szalagkorlátokkal tagolt szakaszok helyett az útszakasz jelentős részén egységes, 2x2 sávos út épül, illetve a különszintű műtárgyakat is 2x2 sávosra építik.
Valamennyi aluljáró és felüljáró 2x1-ről 2x2 sávosra bővül. Fontos fejlesztés a Kőér utca – Gyömrői út útvonal külön szintű átvezetése a vasúton, mely a tervezés része, s ugyancsak külön szintben keresztezi majd a közút a vasutat a városhatárnál.