Teljesen elhasználódott a Gubacsi híd vasúti forgalmat lebonyolító része, aminek megerősítése nem kivitelezhető, így egy új átkelő épül a meglévő hídtól 15 méterre északra.


Kiírták a kivitelezési tendert

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a kivitelezési tendert az új vasúti Gubacsi híd építésére, a tervek elkészültek, jöhet az építkezés – közölte a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója Facebook-bejegyzésében.

Vitézy Dávid kiemelte: az elmúlt évtizedekben teljesen elhasználódott a Gubacsi híd, a vasúti forgalom lebonyolítására már alig alkalmas, sebességkorlátozást (5 km/h) és súlykorlátozást (18/20 tonnás tengelynyomás) kellett bevezetni.

A következő biztonsági lépés már csak a vasúti forgalom leállítása lehetne, ami óriási veszteség lenne, hiszen a csepeli térségnek ez az egyetlen tehervasúti kapcsolata

– jegyezte meg.

Intermodális átrakópont

A vasúti híd kiemelt szerepét ismertetve kihangsúlyozta: a Gubacsi híd két hídszerkezete közül az északin haladó iparvágány a csepeli oldalon szétágazva három telephelyet is kiszolgál, egy nagyon fontos intermodális átrakópont alakult itt ki a vasúti, vízi és közúti áruszállítás között.

A Budapestre érkező teherszállítások jelentős hányada érinti a Gubacsi hidat. A Csepeli Szabadkikötő az ország legnagyobb teherforgalmú kikötője, de tehervonatokról teherautóra is sok árut raknak itt át. Ugyancsak ez az iparvágány szolgálja ki a Metrans forgalmas konténerterminálját, illetve a Mol telepét.

A régi híd közúti forgalomra még alkalmas

A BFK vezérigazgatója közölte: a régi vasúti Gubacsi híd megerősítése azért nem járható út, mert ehhez új pillért kellene építeni a Soroksári-Dunába, ami akadályozná a hajózást. Az új híd nem készülhet a régi helyére, hiszen folyamatosan fenn kell tartani a vasúti forgalmat.

Az új átkelőt a meglévő hídszerkezettől északra 15 méterre építik majd fel. Közúti forgalomra azonban a régi híd még alkalmas lesz hosszú ideig, a kerékpárút is maradhat a jelenlegi helyén.


The Conversation

Friss

Fotó: Shutterstock

A Mol nem hagyja annyiban a Hernádi Zsoltot elmarasztaló horvát ítéletet

A Mol-csoport csalódottságának adott hangot az ítélet kapcsán. Álláspontjuk szerint a legfelsőbb bíróság annak ellenére hagyta helyben a Zágráb megyei bíróság elsőfokú elmarasztaló ítéletét, hogy korábban mind a magyar hatóságok, mind pedig a horvát kormány által kezdeményezett nemzetközi választottbírósági eljárás azt állapította meg, hogy sem a Mol, sem annak tisztségviselői nem követtek el bűncselekményt.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Szálka a vásárlók szemében a faáruk drágulása, lépett a versenyhivatal

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) gyorsított ágazati vizsgálatot indított a fa építőanyagok hazai piacán is, hogy megfelelően feltárhassa a drasztikus építőipari drágulás mögött húzódó piaci folyamatokat. A vizsgálat a Nébih ellenőrzéseivel összehangolt helyszíni kutatásokkal indult, a GVH vizsgálói több piaci szereplőnél is megjelentek.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Horvátországban jogerőre emelkedett a Mol-vezér börtönbüntetése

A horvát legfelsőbb bíróság megerősítette a Zágráb megyei bíróság elsőfokú elmarasztaló ítéletét Ivo Sanader volt horvát kormányfő és Hernádi Zsolt, a Mol Nyrt. elnök-vezérigazgatója egyesített perében - közölte a Jutarnji List című horvát napilap. A nemzetközi választottbíróság szerint viszont Horvátország nem tudta bizonyítani, hogy a Mol (vagy Hernádi Zsolt) megvesztegette volna Sanadert.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!