Teljesen elhasználódott a Gubacsi híd vasúti forgalmat lebonyolító része, aminek megerősítése nem kivitelezhető, így egy új átkelő épül a meglévő hídtól 15 méterre északra.
Kiírták a kivitelezési tendert
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a kivitelezési tendert az új vasúti Gubacsi híd építésére, a tervek elkészültek, jöhet az építkezés – közölte a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója Facebook-bejegyzésében.
Vitézy Dávid kiemelte: az elmúlt évtizedekben teljesen elhasználódott a Gubacsi híd, a vasúti forgalom lebonyolítására már alig alkalmas, sebességkorlátozást (5 km/h) és súlykorlátozást (18/20 tonnás tengelynyomás) kellett bevezetni.
A következő biztonsági lépés már csak a vasúti forgalom leállítása lehetne, ami óriási veszteség lenne, hiszen a csepeli térségnek ez az egyetlen tehervasúti kapcsolata
– jegyezte meg.
Intermodális átrakópont
A vasúti híd kiemelt szerepét ismertetve kihangsúlyozta: a Gubacsi híd két hídszerkezete közül az északin haladó iparvágány a csepeli oldalon szétágazva három telephelyet is kiszolgál, egy nagyon fontos intermodális átrakópont alakult itt ki a vasúti, vízi és közúti áruszállítás között.
A Budapestre érkező teherszállítások jelentős hányada érinti a Gubacsi hidat. A Csepeli Szabadkikötő az ország legnagyobb teherforgalmú kikötője, de tehervonatokról teherautóra is sok árut raknak itt át. Ugyancsak ez az iparvágány szolgálja ki a Metrans forgalmas konténerterminálját, illetve a Mol telepét.
A régi híd közúti forgalomra még alkalmas
A BFK vezérigazgatója közölte: a régi vasúti Gubacsi híd megerősítése azért nem járható út, mert ehhez új pillért kellene építeni a Soroksári-Dunába, ami akadályozná a hajózást. Az új híd nem készülhet a régi helyére, hiszen folyamatosan fenn kell tartani a vasúti forgalmat.
Az új átkelőt a meglévő hídszerkezettől északra 15 méterre építik majd fel. Közúti forgalomra azonban a régi híd még alkalmas lesz hosszú ideig, a kerékpárút is maradhat a jelenlegi helyén.