Credobus Econell 18 Next csuklós autóbusz
Fotó: credobus.hu

Így néz ki az új hazai csuklós busz – Mutatjuk a fotókat!

Újra van magyarországi gyártású csuklós autóbusz. Könnyű, így keveset fogyaszt.


Ultrakönnyű vázszerkezet

Fotó: credobus.hu

Bemutatták a Credobus Econell 18 Next hazai fejlesztésű és gyártású csuklós autóbuszt. A jármű ultrakönnyű vázszerkezetre épült. A busz a kategória legkedvezőbb üzemanyag-felhasználású és legalacsonyabb fajlagos szén-dioxid kibocsátású terméke – mondta a gyártó Kravtex Kft. ügyvezető igazgatója.

Krankovics István közölte: az új jármű a hasonló méretű és befogadóképességű buszoknál 3 tonnával, 15 százalékkal könnyebb, ez ugyanennyivel kevesebb üzemanyag-fogyasztást és környezetszennyezést jelent.

A cégvezető elmondta azt is, hogy Kravtexnek jelenleg mintegy 2400 busza üzemel a Volánbusznál - számolt be az MTI.

A Volánbusznak is beszállít a cég

Fotó: credobus.hu

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter az új buszt bemutatva kiemelte, hogy újra van magyarországi gyártású csuklós autóbusz. A gyártó Kravtex Kft.-ről szólva jelezte, hogy a vállalat beszállítója a legnagyobb hazai közösségi közlekedési szolgáltatónak, a közelmúltban adták át egy 420 darabos keret utolsó autóbuszait a Volánbusznak.

A miniszter azt is közölte, hogy a tervek szerint 10 éven belül magas technológiai színvonalú, a környezetet kisebb mértékben terhelő, hazai gyártású autóbuszokra cserélik a magyarországi autóbusz-állományt.

Magyarországon jelenleg mintegy 8500 autóbuszt tartanak üzemben, amelyek átlagéletkora meghaladja a 14 évet; célul azt tűzték ki, hogy ezt jóval 10 év alá vigyék - közölte a miniszter.

14 tonna

Fotó: credobus.hu

Az Econell 18 Next saját tömege a megszokott 17-18 helyett mindössze mintegy 14 tonna.

Amennyiben az összehasonlítás során a konkurens modellek tömegét azonos ülésszámra korrigáljuk, az Econell 18 Next saját tömege már több mint 3,5 tonnával alacsonyabb

- áll a gyártó honlapján olvasható ismertetőben.

Utastér

Fotó: credobus.hu

A gyártó tájékoztatása szerint a busz kimagasló helykihasználású utastérrel bír, ami a konvencionális csuklós buszokhoz képest jelentősen nagyobb kapacitást biztosít.

Az Econell 18 Next akár 25 százalékkal magasabb ülésszám mellett is nagyobb befogadóképességgel rendelkezik, mint közvetlen versenytársai

- olvasható a gyártó honlapján.

Ne hagyd ki!